OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för ekonomi, då är detta ditt drömjobb!
Vi har förmånen att jobba i världens roligaste bransch, vinna nya affärer, boka resor och att arrangera möten till våra kunder är det bästa vi vet. Tillsammans med vår nya ägare TripActions har vi som målsättning att skapa Nordens bästa helhetslösning för hantering av resor, företagskort, reseräkningar och vår nya resa har precis startat!
Till vår ekonomiavdelning söker vi nu en ekonomiassistent, kanske är det dig vi söker!
Vårt erbjudande till dig
För rätt person kan vi erbjuda ett mycket stimulerande uppdrag inom ekonomi i en tydligt värderingsstyrd organisation där vi har kollegor över hela världen. Respekt, kompetens och energi utgör grunden i allt vi gör och vår kultur präglas av upptäckarglädje och gemenskap med ett tydligt mål, att göra skillnad för våra kunder.
Rollen i korthet
Som ekonomiassistent kommer du att vara en viktig del av ekonomiavdelningen och till stor del arbeta med leverantörs- och kundreskontra. Vi är ett transaktionsintensivt bolag och fakturorna tas emot elektroniskt eller i pappersformat. De läggs in i system, kontrolleras, matchas mot ordrar samt betalas. I din roll kommer du att arbeta med följande arbetsuppgifter:
- Verifiering (kontrollera att rätt information läses från fakturan samt registrera attestflöde)
- Matcha fakturor mot ordrar
- Boka av inbetalningar i kundreskontran
- Hantera och fördela kostnader för våra olika segment
- Vara delaktig i kontoavstämningar i månadsboksluten
- Ansvarig för avdelningens mejlbox och posthantering
- Diverse övriga administrativa uppgifter som hör till gruppen
Tjänsten rapporterar till Ekonomichef.
Vi tror att det här är du
Du gillar att driva idéer framåt, har en ödmjuk och prestigelös approach och ser värdet av och uppskattar ett bra samarbete. Du är en van problemlösare som ser möjligheterna i de dagliga utmaningarna.
Du är strukturerad, engagerad och noggrann och tar självklart ansvar för arbetsuppgifterna och de deadlines som gäller. Du trivs i en miljö där det pågår ett ständigt förändrings- och förbättringsarbete och tycker om att vara med och driva på och utveckla inom ditt ansvarsområde. I rollen ingår ett nära samspel med andra avdelningar samt med andra parter både internt och externt.
Resia har en stark servicekultur och det är viktigt att det är en del av dig och ditt arbetssätt att ständigt leverera god service. Det är viktigt att du även är prestigelös gällande arbetsuppgifterna och kan hugga i där detta behövs. Vi söker dig som är social och har lätt till skratt.
Arbetet kan ibland innebära arbetstoppar och vi värdesätter att du kan planera och prioritera din arbetstid för att skapa en god work-life balance.
För att lyckas i rollen har du erfarenhet av det här:
- Har studerat ekonomi på högskolan alt. KY/YH-utbildning eller motsvarande
- Har erfarenhet från kund- och leverantörsreskontra, vilket är meriterande
- Vana från affärs- och ekonomisystem samt goda kunskaper i Excel
- Erfarenhet från detaljhandel och/eller reseindustrin är meriterande
- Mycket goda kunskaper i engelska både i tal och skrift
Placering
Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Göteborg.
Omfattning
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %.
Tillträde
Tillträde enligt överenskommelse.
Kontakt
Vid frågor om tjänsten kontakta gärna Ekonomichef Anders Windt via e-post: anders.windt@resia.se
Ansökan
Du är välkommen men din ansökan senast den 19 juni via vår karriärsida (https://jobb.resiatravelgroup.se/). Klicka på knappen "Klart jag vill ansöka!" där du laddar upp ditt CV och ditt personliga brev.
Vi kommer omgående att inleda vår urvalsprocess med fortlöpande intervjuer, så du ökar dina möjligheter genom att skicka in din ansökan redan idag.
Om Resia
Sedan 1974 har Resia hjälpt kunder till ett bättre sätt att resa och arrangerat möten som utvecklar deras verksamhet. Med branschens bästa kompetens, en utmärkande energi och stor nyfikenhet har vi som målsättning att göra skillnad för våra kunder.
Resia är numera en del av TripActions som är den enda helhetslösningen för hantering av resor, företagskort och reseräkningar som hjälper kunder över hela världen. Travel Managers liksom ekonomiavdelningar har högt förtroende för TripActions och TripActions Liquid™ som använder realtidsdata för att hjälpa företag och deras anställda att resa säkert, minska utgifter och öka produktiviteten. Läs mer på tripactions.com.
Huvudsätet för Resia finns i Göteborg där vårt huvudkontor stöttar kundmötet med funktioner som försäljningsutveckling, ekonomi, HR och IT
Kontaktpersoner på detta företaget
Hanna Bäckhage
+46 730 72 13 34
Paul Appelqvist