OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en strukturerad och självgående ekonomiassistent på 50% som vill bidra med sin positiva energi till Resultatbolaget. Välkommen med din ansökan!
Om Resultatbolaget
Resultatbolagets vision är att skapa trygga, modiga hållbara arbetsplatser, där ledare och medarbetare kan utvecklas, göra skillnad och skapa fantastiska resultat tillsammans. Vi lever själva vår vision har skapat en arbetsplats där vi får göra just detta. Vi växer och behöver nu utöka vårt gäng med en ekonomiassistent/administratör.
Karin Hedén grundade Resultatbolaget 2011, hon ville skapa tydligare resultat av ledarutveckling och hade visioner om hur man bäst omsätter ledarträning till nya beteenden i vardagen. Med detta som grund startade hon Resultatbolaget.
Resultatbolaget består i dag av 5 heltidsarbetande konsulter och ytterligare ca 10 konsulter som arbetar på uppdrag av Resultatbolaget. Under de 11 år som Resultatbolaget varit verksamt har över 5500 chefer på över 250 organisationer och företag deltagit i våra workshops, möten, utbildningar och utvecklingsinsatser. Vi är mycket stolta över att våra utbildningar i snitt får 4,9 av 5 möjliga i betyg. Vi arbetar med organisationer och företag i varierande storlek, främst i Stockholm men även i övriga delar av Sverige och ibland utomlands.
Ditt uppdrag
Rollen som ekonomiassistent kommer vara varierande och utöver de arbetsuppgifter som är kopplade till ekonomidelen, kommer du även arbeta med administration kring CRM systemet, tidrapporteringssystemet samt kursadministration.
Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten:
Registrera och betala leverantörsfakturor
Skicka påminnelser på kundfakturor
Matcha kvitton/underlag med kortfakturor
Löpande matcha bankhändelser i Visma
Periodisera intäkter och kostnader månadsvis
Ta fram månadsrapport i Excel
Månadsmöten (Teams) med Resultatbolaget
Lönehantering
Moms- och arbetsgivardeklarationer till Skatteverket samt betalning
Resultatbolaget har kontor på Kungsgatan där man förväntas vara på plats på måndagar tillsammans med kollegorna. Övriga dagar är det flexibelt med distansarbete.
Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet från en administrativ roll där du arbetat med arbetsuppgifter inom ekonomi. Vi ser att du har god systemvana och att du läst ekonomi på gymnasienivå. Det är meriterande om du arbetat i Visma e-ekonomi samt om du har kunskap av att kunna effektivisera processer genom digitala lösningar.
Som person är du noggrann, strukturerad och självgående. Du är serviceminded, framåt och bidrar med positiv energi. Du skriver och talar flytande på svenska och engelska.
När du blir en av oss
Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd av oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos Resultatbolaget. Som konsult på OnePartnerGroup har du kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension samt fackliga relationer och du kommer ha regelbunden kontakt med din konsultchef. Hos oss får du testa nya utmaningar och utmanas under trygga förhållanden.
Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering och bemanning utifrån vår största drivkraft – att se dig lyckas och nå dina mål på både kort och lång sikt. Med en lokal förankring på ett 40-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi nära dig. Välkommen till oss!
Övrig information
Omfattning: Halvtid 50% som utökas över tid
Anställningsform: Visstid i 6 månader, där Resultatbolaget har för avsikt att anställa dig efter 6 månader
Tillträde: Enligt överenskommelse
Låter detta intressant?
Kontakta oss gärna om du har frågor om rollen eller hur processen ser ut framåt. Alla ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!