Ekonomiassistent till Riksbyggen

Ekonomiassistent till Riksbyggen

Arbetsbeskrivning

Här har du möjligheten att få in foten hos en av de större spelarna på marknaden, i en bred roll där du får plocka på dig praktisk erfarenhet av ekonomi. Vi söker dig med eget driv som trivs i att ta eget initiativ och slutföra arbetsuppgifter mot deadline. Du kommer ingå i ett sammansvetsat team med hög kompetens och en omhändertagande företagskultur. Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Som Ekonomiassistent hos Riksbyggen får du möjlighet att utvecklas inom ekonomi i nära samarbete med ekonomerna i teamet. Teamet består i dagsläget av 10 kollegor samt ekonomichef. Riksbyggen letar efter en match till teamet både sett till dina personliga egenskaper samt ambition att växa och utvecklas med Riksbyggen.

Som Ekonomiassistent kommer du att stötta ekonomerna i teamet med främst administrativa uppgifter. Denna tjänst passar därför dig med ett par års erfarenhet inom ekonomi, exempelvis har du arbetat med liknande uppgifter vid sidan av dina studier.

Detta är ett konsultuppdrag via Academic Work med start omgående fram till årsskiftet. För att vara aktuell för rollen ser vi att du är tillgänglig att arbeta hela sommaren.

Du erbjuds
- En bred roll där du får plocka på dig praktisk erfarenhet av ekonomi.
- En möjlighet att tillhöra ett sammansvetsat team med hög kompetens och en omhändertagande företagskultur.
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Sköta fakturahantering, bokföring av handkassor och utanordningar
* Förberedelser och avstämningar inför budget- och bokslut
* Ha viss kontakt med kunder och myndigheter


VI SÖKER DIG SOM
- Har en kandidatexamen från högskola/universitet inom ekonomi
- Har erfarenhet av administrativt ekonomiarbete
- Talar och skriver obehindrat på svenska då all kommunikation sker på svenska

Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet av Unit 4
- Erfarenheter av redovisning och budget-/bokslutsarbete

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Initiativtagande
- Samarbetsvillig
- Strukturerad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 maj 2024
  • Ansök senast: 29 juni 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


21 november 2024