Ekonomiassistent till Riksbyggen Servicecenter i Västerås!

Ekonomiassistent till Riksbyggen Servicecenter i Västerås!

Arbetsbeskrivning

Nu finns möjligheten att bli en del av vårt härligt konsultteam hos Riksbyggen! Vår kund behöver förstärkning och vi söker nu efter en till Ekonomiassistent inom kund- och/eller leverantörsreskontra. Uppdraget är en perfekt möjlighet för dig som vill utveckla dina grundläggande kunskaper inom ekonomi. Här erbjuds du en gedigen introduktion med en handledare och möjligheten att bli en del av ett sammansvetsat team som stöttar dig i din roll!

OM TJÄNSTEN

Som Ekonomiassistent tillhör du ett team om 16 medarbetare som arbetar i olika roller inom ekonomi. Ditt huvudsakliga ansvar är att arbeta med Riksbyggen och deras förvaltade kunders leverantörsfakturor. Arbetsklimatet karaktäriseras av teamwork både inom gruppen och mellan avdelningarna. Du får ett stort kompetensutbyte och möjlighet att ta stort eget ansvar i ditt arbete.

Du erbjuds
- En fot in i ett välkänt bolag inom fastighetsbranschen
- En arbetsgrupp som är måna om att hjälpa varandra
- En dedikerad konsultchef under uppdragsperioden

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantering av leverantörsfakturor
* Hantering av kundärenden över telefon och mail


VI SÖKER DIG SOM
- Har praktisk erfarenhet av kund- och/eller leverantörsreskontra
- Har god datavana och kunskaper i Office-paketet
- Har goda kunskaper i det svenska språket både i tal och skrift
- Kan starta omgående

Det är meriterande om du har
- En avklarad eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Arbetslivserfarenhet av representationsregler, sponsring, omvänd beskattning och/eller kontering
- Kunskaper i Agresso

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Serviceinriktad
- Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Riksbyggen är ett välkänt bolag som finns på drygt 400 platser i Sverige. Det huvudsakliga verksamhetsområdet består av att utveckla och förvalta attraktiva bostadsmiljöer, vilket omfattar även kommersiella och offentliga kunder. Riksbyggen har cirka 2 400 anställda, där huvuddelen arbetar inom fastighetsförvaltning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 november 2023
  • Ansök senast: 14 december 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


2 februari 2024

28 januari 2024

12 januari 2024