OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jurek söker nu en ekonomiassistent med minst tre års arbetslivserfarenhet och kompetens inom U4 Business (UBW Agresso) till Riksdagsförvaltningen. Välkommen in med din ansökan!
Arbetsuppgifter
Arbetet sker i samarbete med chefer och tekniker inom it-avdelningen. Du blir en del av ett team om fyra personer som arbetar inom funktionen it-administration. Du rapporterar direkt till enhetschefen. Dina arbetsuppgifter kommer bestå av:
• arbete med leverantör- och kundreskontra
• arbete med redovisning och bokföring
• deltagande i bokslutsarbete
• enklare beräkningar, sammanställningar och diagram
• att vara systemförvaltare och administratör av inventarieregistret
• planering och samordning
• reseplanering
• att hantera/administrera säkerhetsskyddsavtal och säkerhetsprövningar
• att hantera begäran om allmänna handlingar
• att vara ett operativt stöd för verksamheten
• m.m.
Vem är du?
Du ska ha god förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt på svenska med andra personer då uppdraget innebär många olika kontakter och det är viktigt att ha förmågan att anpassa kommunikationen till situation och mottagare. Du ska vara noggrann och strukturerad i ditt arbete samt drivande i ärenden. Dessutom ska du ha god samarbetsförmåga och förmåga att arbeta i och anpassa dig till en grupp. För att vara kvalificerad för uppdraget ska du dessutom uppfylla:
• gymnasieprogram med ekonomisk inriktning eller likvärdig utbildning
• minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
• kompetens inom och minst ett (1) års erfarenhet av ekonomisystem U4 Business (UBW Agresso)
• kompetens inom och arbetslivserfarenhet av statlig redovisning
• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Du erbjuds
Uppdraget är på heltid (100 %) med start i mars/april och löper 12 månader framåt, med ev. förlägning. Som en del av processen kommer det genomföras en säkerhetsprövning och uppdraget startar när säkerhetsprövningen är gjord. Normal arbetstid är 08:00 – 16:30. Det finns viss möjlighet till distansarbete. Placering är i centrala Stockholm.
Du erbjuds ett konsultuppdrag via oss hos vår kund. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Livija Bekkhus på livija.bekkhus@jurek.se.
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52