Ekonomiassistent till RITTAL AB:s huvudkontor i Ängelholm

Ekonomiassistent till RITTAL AB:s huvudkontor i Ängelholm

Arbetsbeskrivning

Är du ekonomiassistent och söker en ny utmaning? Har du erfarenhet av att arbeta med svensk redovisning och svenska löner och vill utvecklas vidare?
Vi söker nu en ekonomiassistent med placering på RITTAL AB:s huvudkontor i Ängelholm. Vi ser att du har erfarenhet av att arbeta som assistent med svensk redovisning och svenska löner och nu är redo för att ta dig an en bredare roll.
Om arbetsplatsen
RITTAL AB ingår i den tyska koncernen Friedhelm Loh Group som bedriver verksamhet över hela världen med 12 produktionsanläggningar och 94 internationella dotterbolag. Den globalt aktiva koncernen uppfinner, utvecklar och producerar kundanpassade produkter och systemlösningar för industri och IT-infrastruktur. Hela gruppen sysselsätter 11 600 personer.
På Rittal Scandinavia hanterar 125 medarbetare 5 000 artiklar och 6 000 kunder. Dessa betjänas från huvudkontoret i Ängelholm, kontoren i Stockholm och Göteborg samt från de norska och danska kontoren i Ski och Köpenhamn. Läs mer om oss på https://www.rittal.com/se-sv/
Arbetsuppgifter
Rollen innebär anställning hos RITTAL AB, med placering i Ängelholm och du kommer att ingå i ett team med sex medarbetare som rapporterar till företagets Finance Director. Du kommer främst att arbeta mot Rittal Norge, Rittal Danmark samt tillhörande servicebolag Eplan. Tjänsten innebär således nära kontakt och service mot tre olika bolag inom samma koncern. Du kommer även att ha kontakt med danska och norska medarbetare och myndigheter.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara, kontroll och kontering av leverantörsfakturor och internfakturering, periodiseringar och avstämningar vid månadsbokslut, årsbokslut samt att bistå med rapporter vid revisioner. Moms och skatt samt rapportering till respektive lands myndighet ingår också. Du kommer att göra löneberäkning för Eplan Sverige i Agda PS, bonusberäkning, pensionshantering samt kontroll och uppdatering av personalfiler enligt GDPR.
Beroende på din erfarenhetsnivå kommer du ansvara för respektive del succesivt i din roll.
Kvalifikationer
Till tjänsten som ekonomiassistent söker vi dig som är minst gymnasieekonom och har minst fem års dokumenterad erfarenhet av redovisningsarbete. Du har god dator- och systemvana och vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i vårt affärssystem SAP och Agda PS.
Som person är du ansvarsfull, driver dina egna processer och är resultatinriktad. Du är självgående och känner dig trygg i din roll och du är lösningsfokuserad med en positiv inställning. I ditt arbete är du noggrann och väl medveten om mål och kvalitet. Du har god samarbetsförmåga, ett gott bemötande samt kan hantera stressiga situationer.
Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Fakta om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (provanställning 6 månader). Tillträde enligt överenskommelse.
Ansök senast 2023-01-02 till bjorkman.h@rittal.se. I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev.
Vi erbjuder företagshälsovård, friskvårdspengar och olika försäkringar. Vi erbjuder även möjlighet att arbeta hemifrån två dagar i veckan.
Upplysningar
Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta
Henrik Björkman Finance Director
bjorkman.h@rittal.se
tel. 076 641 64 29
Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: RITTAL AB Ängelholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 december 2022
  • Ansök senast: 2 januari 2023

Postadress

Rittalgatan 1
Ängelholm, 26273

Liknande jobb


21 november 2024