OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Vi söker nu till ett internationellt logistikföretag, med nordiskt huvudkontor i Rosersberg, en ekonomiassistent för ett längre konsultuppdrag. För rätt person finns stora möjligheter att på sikt bli rekryterad till företaget.
Arbetsbeskrivning
Som ekonomiassistent kommer du att ansvara för kund- och leverantörsreskontra och löpande bokföring i flera bolag inom företaget.. Det nordiska kontoret i Rosersberg planerar för betydande framtida tillväxt. Den person vi söker behöver engagemang och motivation att lära och utvecklas med denna tillväxt. Du kommer att vara en del av ett mycket motiverat team där alla stödjer och hjälper varandra.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara;
- Leverantörs-och kundreskontra
- Kontoavstämningar
- Behjälplig vid månads, kvartals- och årsbokslut
- Moms och skattedeklarationer
Vem är du?
Du är rätt kandidat om du har minst 2-3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du ska känna dig bekväm med att ge förstklassig service till organisationen, att bygga bra och varaktiga interna och externa relationer.
Vidare vill vi att du har:
- Eftergymnasial ekonomisk utbildning
- Tillräckligt med erfarenhet inom redovisning att arbeta självständigt
- Erfarenhet från en organisation som använder engelska som koncernspråk
- Kunskaper i svenska eller norska språket
Vad kan vi erbjuda dig?
Experis är specialisten på specialister inom IT, Engineering, Finance och Executive. Vi ger specialister möjlighet att växla upp eller byta spår i sin yrkesbana. På Experis Finance (alt Engineering/IT) får du som konsult kompetensutveckling genom längre kvalificerade uppdrag. Vi har flertalet av Sveriges mest attraktiva företag som kunder och vår uppgift är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag.
Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus med ett långsiktighet engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.
Experis värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
För mer information om uppdraget, vänligen kontakta Agneta Lund på telefon: 08-7362874 eller maila agneta.
Kontaktpersoner på detta företaget
Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö
Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson