Ekonomiassistent till scale-up inom Hedin Bil

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med på en scale-up resa med stora visioner där du är med och påverka utvecklingen av företaget, då är detta tjänsten för dig!Om rollen
Car to Go Sweden AB och Unifleet AB söker dig som vill arbeta med finansiell administration, kundreskontra/leverantörsreskontra. Inom några kommer även möjligheten att axla en roll inom controlling att finnas.
Rollen är bred med varierande arbetsuppgifter. Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara registrering och kontering av fakturor för Car to go Sweden AB och Unifleet AB. Exempel på övriga arbetsuppgifter är posthantering och kundkontakt via mejl samt telefon hjälper kunden med des frågor. Fokusär alltid att bistå med den bästa kundservicen.
Du kommer ingå i ett team med högt i tak, ödmjukhet och där vi värnar om varandra.
Placeringsort är på Car to Go Sweden ABs/Unifleet ABs huvudkontor i Mölndal som är en del av Hedin Mobility Group AB.Din profil
Vi tror att du är snabb, noggrann och har ett gott öga för siffror. Du tycker det är viktigt att ha en positiv attityd och ser lösningar snarare än problem. Du arbetar aktivt med en positiv attityd som leder till ett effektivt arbete samt trivsel på arbetsplatsen. Som person är du trevlig, hjälpsam och lösningsorienterad. Vidare är du prestigelös "doer" som hjälper till där det behövs. Om du är intresserad av system, felsökning, avstämningar och att reda ut sådant som inte stämmer ser vi det som en fördel. Du behöver ha lätt för att kommunicera med kollegor och kunder över telefon och mail. Flytande svenska i både tal och skrift är därmed ett måste.
Du bör ha god datorvana och vara snabb på tangentbordet. Meriterande är om du arbetat inom fordonsbranschen tidigare.
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.Vi söker dig som
◾Har en administrativa ådra och sinne för siffror.
◾ Vi söker dig som förutom svenska behärskar engelska i både tal och skrift. 
◾ Medfallenhet för service.
◾ Du är prestigelös, ödmjuk och en lagspelare.
Det är meriterande om du har följande erfarenhet/kunskaper:
◾ Erfarenhet av tidigare arbete med leverantörsfakturor/reskontra och administration
◾Erfarenhet av tidigare arbete med finansiella tjänster (bank/finans/leasing)
◾Eftergymnasial utbildning, gärna inom ekonomi.
◾Talar flera språk, exempelvis flamländska, tyska eller franska.Vi erbjuder
Ett spännande arbete i ett snabbt växande företag inom en bransch med goda framtidsutsikter. Stora möjligheter till personlig utveckling och yrkesmässig karriär i en företagskultur med starkt affärs- och resultatfokus.
Förutom en fartfylld utmaning i ett tillväxtbolag kan vi erbjuda dig en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. flextid, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. Sysselsättningsgraden är på heltid och tjänsten är en provanställning på 6 månader med tillträde snarast.

Varmt välkommen in med din ansökan!
Är du snabb och vill tillhöra ett starkt växande företag där det hela tiden händer något så är denna tjänst passande för dig.
Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Stefan Ernryd
08-505 696 17
Joakim Karlberg

Sasha Konjhodzic
08-505 691 23

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hedin Bil
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 augusti 2022
  • Ansök senast: 23 september 2022

Besöksadress

Smista allé 11
None

Postadress

Smista allé 11
Segeltorp, 14170

Liknande jobb


21 november 2024