OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redovisningsekonom och riktigt vass på siffror? Söker du en social atmosfär som präglas av kundfokus? Är du noggrann och arbetar strukturerat?
Då vill vi att du söker till oss! Just nu finns ett gyllene tillfälle för dig som vill bli en del av vårt team och växa med oss på Sectra Communications. Teamet du kommer att tillhöra består av två ekonomer som driver ekonomifunktionen in i framtiden. Du kommer också att arbeta nära andra ekonomer inom koncernen, säljare och projektledare i en internationell miljö där alla brinner för att skapa värde för våra kunder.
På Sectra skapar vi värde för samhället genom vårt arbete inom säker kommunikation och medicinsk IT. Sectra Communications utvecklar och säljer avancerade lösningar inom IT-kommunikation för att möta de höga krav på säkerhet, användbarhet och tillgänglighet som våra myndigheter och vårt försvar ställer.
Vi värdesätter personlig utveckling och uppmuntrar lärande och kunskapsspridning. Dina idéer och åsikter spelar roll, oavsett vem du är eller vilken roll du har. Sectra är en arbetsplats med skickliga och drivna medarbetare i kombination med gemenskap och glädje. Vi sätter stort värde i att kunna vara en bra arbetsgivare och vidareutveckla våra medarbetare.
Rollen
I rollen som ekonomiassistent kommer du tillsammans med övriga kollegor och partners att skapa förutsättningar och möjligheter för att driva Sectras verksamhet framgångsrikt världen över.
Du kommer att arbeta med:
Orderhantering och fakturering
Kundreskontra
Leverantörsreskontra och betalningar
Löpande redovisning
Månads-, kvartals- och årsbokslut
Rapportering till koncernens ekonomifunktion
Ekonomisk rapportering och support till avdelningschefer
Budget- och prognosarbete
Momsrapportering samt rapportering till SCB
Kontakter med våra externa revisorer
Förbättringsarbete av ekonomiprocessen
Införande av ett nytt Ekonomi/ERP-system
På Sectra anställer vi personer för vilka de är och deras vilja och förmåga att lära. Vi förväntar oss att du har dokumenterade meriter, och ett sinne för humor. Om du är snabblärd och rätt person för jobbet, utbildar vi dig för att möta kraven inom din nya position.
För den här tjänsten har vi följande krav:
YH-utbildning inom redovisningsekonomi eller motsvarande
Svenskt medborgarskap, eftersom vi arbetar med säkerhetsklassad information
Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift
Det är meriterande om du:
Har en civilekonomexamen med inriktning mot redovisning
Har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
Har språkkunskaper i Nederländska
För att lyckas i rollen ser vi att du:
Är serviceinriktad, social och tycker om att stötta övriga funktioner inom Sectra för att säkerställa att vi kan infria våra löften och fortsätta att leverera den högsta nivån av kundnytta.
Är noggrann och strukturerad i ditt arbete och ser till att detaljerna blir rätt.
Följer processer för att minimera misstag och för att leverera med hög kvalitet.
Har en drivkraft att förbättra och effektivisera ditt dagliga arbete, kan ta egna initiativ samt göra det där extra när det behövs.
Vi ser gärna att du har intressen utöver jobbet. Vi har många spexare, piloter, ryttare, idrottare och musiker hos oss.
Men framförallt söker vi en engagerad och lösningsorienterad person som delar våra värderingar och som kommer att trivas med att arbeta med oss på Sectra.
Du kommer att genomgå säkerhetsprövning för att kunna få rollen.
Låter detta intressant? Vi kommer utvärdera kandidater löpande och tillträde sker så snart som möjligt.
Bifoga CV, personligt brev samt betyg från universitet och gymnasium i din ansökan.