OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du i början av din ekonomikarriär och vill till ett växande företag där du snabbt kommer kunna utvecklas som ekonom? Vill du jobba som del av ett sammansvetsat team som driver och värnar om varandra? Då vill vi gärna höra från dig!
Om företaget
Sensor Control Nordic AB är en oberoende leverantör av komponenter och system inom området industriautomation.
Vår vision är att bli Nordens ledande oberoende leverantör av komponenter och system till maskinbyggare.Vårt arbetsfält är hela Norden och Storbritanien. Basen ligger i Stockholm och lokalkontor finns i Malmö, Tallinn, Helsingfors, Oslo, Walsall och Shanghai.
Vårt kundfokus har vi lagt på medelstora och stora maskinbyggare. För att kunna erbjuda våra kunder absolut bästa service och support, har vi valt att utforma vårt produktsortiment baserat på våra kunders behov.
Dina arbetsuppgifter
Som Ekonomiassistent kommer du ingå i ett team om tre personer och du rapporterar till CFO. Dina arbetsuppgifter kommer bl.a. bestå av:
• Kund- och leverantörsreskontra.
• Utskick av påminnelser för förfallna kundfakturor.
• Hantering av flödet i leverantörsfakturasystemet Medius.
• Avstämning och bokföring av bankkonton.
• I samband med månadsskifte ha ansvar för avstämning av utvalda balans- och resultatkonton tillsammans med Redovisningsekonom / Redovisningsansvarig
• Ansvarig för hantering av ekonomiavdelnings mejl-inkorg.
• Registrera in- och utbetalningar.
• Skapa och skicka utbetalningsförslag.
Din profil
Vi ser att du besitter relevant gymnasial ekonomiutbildning. Som person är du driven, noggrann, utvecklingsfokuserad med hög arbetsmoral. Du är både initiativ- och ansvarstagande i ditt arbete. Då arbetet innebär mycket kontakter både internt och externt är det viktigt att du är servicefokuserad, kommunikativ och välorganiserad som person och lägger stor vikt vid att slutföra dina arbetsuppgifter med stor noggrannhet och detaljkänsla. Du driver ditt eget arbete självständigt samtidigt som du trivs som del av ett team med nära samarbete med såväl kollegor som kunder och leverantörer. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska i tal och skrift och ser framför dig en spännande och utmanande framtid som ekonom!
Framgångsfaktorer
• Relevant gymnasial utbildning inom ekonomi.
• Stort intresse för ekonomi och vilja att utvecklas och lära sig!
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Meriterande med tidigare erfarenhet av Microsoft Business Central och Medius
Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer!
Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).
Ansökan
START: Mitten av januari -23
OMFATTNING: Heltid
PLACERING: Upplands Väsby
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Sara Westin-James 072-215 15 34
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2022-12-22
Denna tjänst är ett uppdrag där du är anställd hos oss på Resultat och uthyrd till vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Sara Westin-James 072-215 15 34.