Arbetsbeskrivning
Har du tidigare arbetserfarenhet från en roll inom ekonomi? Vi söker nu en engagerad och noggrann ekonomiassistent som vill bidra till företagets framgång. Varmt välkommen med din ansökan!
OM TJÄNSTEN
Septon är en ledande distributör av ljud, ljus och bildutrustning med huvudkontor i Göteborg. De erbjuder endast professionella lösningar och produkter, och representerar varumärken med högkvalitativa produkter som används över hela världen. Septons produktportfölj garanterar kvalitet och skapar trygghet för kunderna.
På kontoret i Billdal arbetar 20 medarbetare där du kommer ingå i ett team på 3 personer och ha rollen som ekonomiassistent. I tjänsten utgår du från att arbeta på plats på kontoret i Billdal, längre fram i din anställning och vid behov finns möjlighet att arbeta hemifrån. Tjänsten är på 80% och är initialt på 3 månader, med chanser till förlängning.
Vi ser det värdefullt om du har tidigare erfarenhet inom ekonomi. Men oavsett, är du varmt välkommen med din ansökan, då vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och motivation för tjänsten och Septon!
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Hanterar hela flödet inom leverantörreskontran, ankomstregistrering, kontroller mot order, ordermatchning, leverantörsregister & betalningar
* Löpande bokföring
* Delaktig i månadsbokslut & årsbokslut samt avstämningar & periodiseringar
* Diverse övriga administrativa uppgifter som exempelvis administrerar fakturamailen & utläggsrapporter
VI SÖKER DIG SOM
- Kan börja jobba 25/11
- Har arbetserfarenhet av roller inom ekonomi sen tidigare
- Har god systemkännedom, exempelvis inom SAP, VISMA, Ascendo Invoice, Business One
- Är flytande i engelska och svenska i både tal och skrift då det krävs i ditt dagliga arbete
Meriterande
- Har en avslutad eftergymnasial utbildning på yrkeshögskola eller universitet inom ekonomi eller annat relevant område
För att lyckas i rollen ser vi att du har ett driv och viljan att lära dig, parallellt med en nyfikenhet och prestigelöshet i det du tar dig an. Vi söker en kommunikativ person med en härlig energi, samtidigt som du kan balansera detta med struktur och noggrannhet i ditt arbete.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231