OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Setterwalls Advokatbyrå är en av Sveriges ledande affärsjuridiska fullservicebyråer med ett väl upparbetat internationellt nätverk. Vi är ca 315 medarbetare, varav 235 jurister. På Setterwalls strävar vi efter att stärka och trygga svenskt affärsliv genom att vara det självklara valet för klienter och medarbetare. Vår kultur präglas av affärsmässighet, ansvar och engagemang som håller i längden. Detsamma gäller vårt samhällsengagemang. När vi går in i något gör vi det helhjärtat.
Till vårt Malmökontor söker vi nu en ekonomiassistent med start omgående. Är du intresserad av ekonomi och trivs i en social, kunskapsintensiv och engagerande verksamhet där dina arbetskamrater, precis som du, är beredda att gå den där extra milen? I så fall är Setterwalls något för dig! Välkommen med din ansökan.
Om tjänsten
Som ekonomiassistent får du en betydelsefull roll på vår ekonomiavdelning med fokus på kundfakturaprocessen, leverantörsfakturaprocessen samt andra närliggande ansvarsområde. Du kommer att tillhöra ett team som består av tre medarbetare och blir därmed en värdefull del av ekonomiavdelningen. Tjänsten innebär många kontaktytor gentemot övriga organisationen och ställer krav på engagemang med övriga verksamheten. Tjänsten är ett föräldarvikariat på 15 månader.
Arbetsuppgifter
Du kommer att jobba med det dagliga ekonomiska och administrativa ekonomiuppgifter, och förväntas efter introduktionen vara självgående med stor fokus på att driva arbetsuppgifterna framåt. Dina främsta arbetsuppgifter kommer bland annat vara:
• Kundfakturaprocessen vilket består av (fakturering, kundbevakning och påminnelsehantering)
• Leverantörsreskontraprocessen
• Kvitto- och utläggsprocessen
• Avstämningar efter och andra frågor kopplade till månadsbokslut.
• Effektivisera och automatisera flöde i Medius Capture
• Effektivisera och automatisera avtalshantering i Medius Contract.
Vi söker dig som
• Har eftergymnasial examen inom ekonomi.
• Är flytande i svenska i både tal och skrift
• Har mycket goda kunskaper i Office-paketet.
Vi tror att du är ambitiös, initiativrik, noggrann samt duktig på att skapa struktur. Eftersom vi är en arbetsplats som värderar social samvaro, värdesätter vi att du har god social förmåga och trivs i en aktiv arbetsmiljö. För att bli framgångsrik i rollen som ekonomiassistent bör du trivas med att arbeta i ett företag med tydligt affärsfokus och entreprenörsanda. Du är flexibel, engagerad och prestigelös samt tar egna initiativ för att förbättra och effektivisera dina ansvarsområden. Vi tror också att du är en serviceinriktad och positiv person som trivs med utmaningar och har nära till skratt.
Övrig information
• Start: Omgående
• Omfattning: Heltid, vikariat på 15 månader.
• Placering: Centralt i Malmö.
Hanteringen av ansökningar och intervjuer kommer ske löpande och vi ser fram mot att få dina handlingar så snart som möjligt.
För ytterligare information, välkommen att kontakta Julia Lannrup Signäs, kontaktuppgifter nedan.