OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Sigma Connectivity. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget alternativt överrekrytering av företaget för rätt person.
Om företaget:
Sigma Connectivity är ett konsultföretag som ingår i The Sigma Group med 2 400 anställda i 11 länder. Företaget arbetar med produktutveckling för uppkopplade produkter och helhetslösningar. Sigma Connectivity har verksamheter i USA, Sverige och Polen. Företaget är specialiserade på att skapa morgondagens uppkopplade lösningar, inkluderat allt från hårdvara till mjukvara och upplevelse, för alla industrier.
Arbetsuppgifter:
I rollen som ekonomiassistent arbetar du främst med leverantörsreskontra och hantering av fakturor. Det förekommer även arbete med kundreskontra. Utöver detta stöttar du upp i övrigt ekonomiarbete efter behov som innefattar mer administrativa uppgifter så som att plocka fram olika listor i systemen samt göra bankavstämningar. Som ekonomiassistent har du en roll som innebär mycket kontakt med övriga avdelningar inom organisationen samt administrativ kontakt med leverantörer och kunder angående fakturor.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Gymnasial utbildning inom ekonomi
• Minst 1 års erfarenhet som ekonomiassistent
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, svenska och engelska
För att lyckas i rollen är du en person som trivs med att ha många kontaktytor och uppskattar att arbeta tillsammans med andra. Då en del av arbetsuppgifterna innebär att du stöttar upp i övrigt ekonomiarbete efter behov är du som person hjälpsam och ställer alltid upp för att stötta andra, oavsett om det ingår i dina arbetsuppgifter eller inte. I rollen tar du ansvar för dina arbetsuppgifter, driver ditt arbete framåt och ber om hjälp när det behövs.
Stor vikt läggs vid personliga egenskaper och intresse för tjänsten.
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Lund
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: ekonomiassistent, ekonomiassistent, ekonomi, reskontran, leverantörsreskontra, kundreskontra, fakturor, administration, Lund, Malmö
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund