Ekonomiassistent till Skanska i Stockholm

Ekonomiassistent till Skanska i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vi söker en ekonomiassistent inom utlägg till Skanska i Stockholm – bli en del av ett engagerat och kompetent team!

Vill du vara med och förenkla och förbättra hanteringen av utlägg på ett av Sveriges ledande byggföretag? Vi söker dig med erfarenhet inom ekonomi och som är lösningsorienterad, noggrann och trivs med att ge stöd till andra. Som ekonomiassistent inom utlägg på Skanska i Stockholm får du en central roll i ett engagerat team, där du samarbetar med både medarbetare och chefer för att säkerställa smidiga processer.Det här är ett konsultuppdrag med start den 1:a februari och som pågår i 6 månader, med god möjlighet till förlängning.Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!

Ditt anställningserbjudande

Skanskas löfte är att bygga ett bättre samhälle. Allt vi bygger, bygger vi förkommande generationer. Vi vet att våra medarbetare är vår främsta styrka och det är viktigt att du känner dig trygg, att du trivs på jobbet och har kul med dina kollegor.

Här får du möjlighet att jobba i en stor organisation och bli en del av ett engagerat och kompetent team som ständigt strävar efter förbättring. Du kommer att arbeta i nära samarbete med både medarbetare och chefer för att säkerställa korrekt hantering av utlägg och för att förenkla processen för alla inblandade. Här får du personlig och professionell utveckling genom utbildning och erfarenhetsutbyte.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent på utlägg kommer du bland annat att:

• Granska och godkänna inkomna utlägg och fakturor enligt företagets policyer och gällande skatteregler.
• Arbeta proaktivt med att utbilda och ge stöd till medarbetare och chefer.
• Ansvara för ett eller flera fokusområden som du självständigt driver och utvecklar.
• Arbeta med kompetensöverföring inom teamet och övriga grupper på avdelningen.
• Bidra till att effektivisera och förbättra arbetssätt och processer inom utläggshantering.
• Du förväntas också stödja dina kollegor inom Helpdesk genom att bidra med telefonsupport, vilket kan innebära att du arbetar halvdagar i vår kundtjänst.

Värt att veta

Tjänsten förväntas starta 1:a februari 2025 och pågå i 6 månader med god möjlighet till förlängning. Skanska tillämpar en flexibel arbetsplats med möjlighet att arbeta hemifrån. De sitter i fina lokaler i Stadshagen med goda kommunikationsförbindelser. Jobbet är på heltid med arbetstider förlagda under kontorstider.

Notera att detta är en anställning som konsult hos TNG, där du blir uthyrd till Skanska. Hos TNG får du en trygg anställning med kollektivavtal via Unionen; schyssta anställningsvillkor, försäkringar, tjänstepension och semester. Liksom friskvårdsbidrag och företagshälsovård.

Våra förväntningar

Vi söker dig med en akademisk examen inom ekonomi och som har relevant erfarenhet av arbete inom ekonomi eller redovisning, gärna med fokus på utläggshantering och skatteregler. Du är en noggrann och strukturerad person som kan arbeta effektivt med höga krav på kvalitet. Med ditt lösningsorienterade och flexibla förhållningssätt hanterar du olika utmaningar smidigt. Dessutom är du kommunikativ och uppskattar att ge stöd och vägledning till andra. Du trivs med att arbeta både självständigt och i team. Vi ser att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med ekonomi- och ärendehanteringssystem.

Intresserad?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos Skanska. TNG är specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 december 2024
  • Ansök senast: 4 januari 2025

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024