OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skolinspektionen arbetar för en skola där alla barn, elever och vuxenstuderande oavsett kön får en god kvalitet i sin utbildning, en likvärdig utbildning och kunskaper i en stimulerande och trygg miljö. Vi arbetar för en skola där alla barn, elever och vuxenstuderande ska ges möjlighet att utvecklas så långt som möjligt utifrån sina förutsättningar. Myndigheten är lokaliserad på fem orter, i Göteborg, Linköping, Lund, Stockholm och Umeå.
Ekonomiassistent till enheten för ekonomi och verksamhetsstyrning på Skolinspektionen
Tjänsten är placerad inom enheten för ekonomi och verksamhetsstyrning som är placerad på huvudkontoret i Stockholm. Enheten består av sju medarbetare och din närmaste chef är ekonomichefen. Enhetens ansvarsområden omfattar flera olika områden, ekonomistyrning, redovisning, budget, verksamhetsplanering, uppföljning, upphandling, inköp, mm. Vi söker nu en ekonomiassistent som är intresserad av att arbeta inom flera av dessa områden. Du kommer både ha egna ansvarsområden och samarbeta med dina kollegor.
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna är varierande och kan utvecklas och förändras över tiden. Stora utvecklingsmöjligheter finns för rätt person.
Du kommer att bl.a. arbeta med:
• Leverantörsfakturor
• Kundfakturor
• Månadsavstämningar
• Tidredovisning
• Viss systemadministration i ekonomisystemet Agresso
• Back up funktion e-handel mm.
För att lyckas i rollen ska du tycka om att hantera flera typer av arbetsuppgifter samtidigt och är systematisk till din natur. Du är prestigelös och hjälper till där det behövs. Du har förmåga att både arbeta själv och tillsammans med andra. Du gillar siffror och är noggrann.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har (ska-krav):
• Gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning
• Minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Statlig arbetserfarenhet
• Flytande kunskaper i svenska, både tal och skrift
Det är meriterande med erfarenhet av att ha arbetat med ekonomisystemet Agresso och/eller e-handelssystemet Visma.
Som person (ska-krav):
• Är du serviceinriktad och tycker om att ge stöd till medarbetare både inom enheten och utanför enheten
• Är du noggrann
• Har du hög integritet
• Har du förmåga att arbeta och självständigt ta ansvar för sina områden.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Provanställning om 6 månader tillämpas. Omfattningen är heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
Ansökan
Klicka på ansök nedan, bifoga personligt brev och cv. Välkommen med din ansökan senast den 27/11, 2020. Ansökan har dnr 2020:8185.
Frågor
Om du har frågor om rollen är du välkommen att kontakta enhetschef Anna Stolarska tfn 08 586 080 47, har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringsassistent Frida Hamark tfn 072 987 47 96.
Fackliga företrädare
Anna Kjellberg (Saco-S), Mattias Friström (OFR/s), båda nås via växeln 08-586 080 00.
Skolinspektionen har tagit ställning till rekryteringskanaler och önskar inte kontakt med mediesäljare gällande förslag till rekryteringslösningar.