Ekonomiassistent till snabbväxande YSDS!

Ekonomiassistent till snabbväxande YSDS!

Arbetsbeskrivning

Kvalitet, kundservice och långsiktighet. Så beskrivs bäst YSDS och vad de vill tillföra till en annars traditionell bransch. Här får du möjlighet att arbeta i en ung och snabbfotad organisation med stor kompetens om hur man löser sina kunders transportbehov.

OM TJÄNSTEN OCH FÖRETAGET:

YSDS är ett internationellt företag med fokus på specialtransporter inom specifika branscher. Företaget är grundat i Sverige, är privatägt och har kontor i Sverige, Danmark, Finland, Schweiz, Holland, England, Hongkong, Singapore och USA. Medarbetarna är företagets viktigaste resurser och entreprenörskänslan är påtaglig. Man gör verkligen det lilla extra inte bara för att lösa kundernas behov, utan även för att säkerställa att allt går som planerat, hela vägen fram till destinationen.



Som ekonomiassistent ingår du i ett team på tre personer. Det är meriterande ifall du har jobbat något år eller två med redovisning eller som ekonomiassistent på en ekonomiavdelning. I din roll kommer du arbeta självständigt med bl.a leverantörs-och kundreskontran. Även andra arbetsuppgifter tillkommer och kontakt mot den finska och danska marknaden sker frekvent.

Vi ser gärna att du har kunskaper i Excel och har tidigare erfarenhet av att ha jobbat i något bokföringssystem, men detta är inget krav.



Läs gärna mer om YSDS här (https://ysds.com/about-ysds/who-we-are/)



DU ERBJUDS:

- Att arbeta på ett attraktivt och snabbrörligt företag där ditt arbete kommer att göra skillnad.
- Möjlighet att verka i ett företag med en ung kultur där varje dag innehåller nya och spännande utmaningar.
- Goda utvecklingsmöjligheter inom bolaget på nationell såväl som internationell nivå.




EXEMPEL PÅ ARBETSUPPGIFTER:

- Helhetsansvar för kund-och leverantörsreskontran.
- Löpande bokföring och avstämningar.
- Delaktig i månads- och årsbokslut.
- In- och utbetalningar.
- Kvittoredovisning, tidsavvikelser etc.
- Moms- och skattedeklarationer.




VI SÖKER DIG SOM:

- Har en eftergymnasial utbildning inom relevant område.
- Behärskar Officepaketet.
- Talar och skriver obehindrat på såväl svenska som engelska.
- Tycker om att arbeta i lag och sträva mot att nå gemensamma mål.




SOM PERSON TROR VI ATT DU HAR/ÄR:

- Strukturerad. Du har lätt för att sätta en tydlig struktur i ditt arbete och arbetar sedan utifrån de prioriteringar som råder.
- Noggrann och kvalitetsmedveten. Det är viktigt för dig att leverera i absolut toppklass där du är uppmärksam på detaljer, följer upp och säkerhetsställer ditt arbete.
- Problemlösande. Kan lyssna in de utmaningar som finns och arbeta lösningsorienterat mot uppkomna problem.
- Ansvarstagande. Du äger problemet från ax till limpa och säkerställer att det löses på bästa sätt.
- Orädd. Att ställas inför nya situationer är inget du räds, likaså är du bekväm med att skapa nya relationer både internt och externt.


Hoppas vi har fångat ditt intresse, vi ser fram emot din ansökan!

ÖVRIGT:

Start: Augusti - oktober

Arbetstider: Heltid

Plats: Stockholm

Anställningsform: Detta uppdrag är en rekrytering och anställningen sker direkt hos vår kund. Lön, villkor och dylikt diskuteras separat.

Rekryteringsprocessen hanteras av A-hub. YSDS önskemål är därför att alla frågor rörande tjänsten hanteras av A-Hub (https://www.a-hub.se/).

Sammanfattning

  • Arbetsplats: A-hub
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 juli 2022
  • Ansök senast: 14 januari 2023

Postadress

Sveavägen 141
Stockholm, 11346

Liknande jobb


21 november 2024