OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du har öga för detaljer. Och kan se helheten. Precis som vi.
Här inom avdelningen stöd och utveckling stöttar vi förvaltningens verksamheter med bland annat administration, ekonomi, verksamhetssystem, utredningar, juridik samt upphandlings- och kvalitetsfrågor. Vi ansvarar även för budget- och skuldrådgivning och anhörigstöd. I staden pågår en omorganisation där social- och arbetsmarknadsförvaltningen vid årsskiftet går samman med äldreförvaltningen till en sektor.
Som ekonomiassistent kommer du vara en del av avdelningens ekonomiadministration som sköter löpande bokföring och fakturahantering.
Dina arbetsuppgifter är att hantera leverantörs- och kundreskontra, redovisning av in- och utbetalningar, löpande bokföring, avstämningar, månadsbokslut och andra förekommande arbetsuppgifter.
Vi vill att du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller annan som vi bedömer likvärdig. Vi ser också att du har minst två års erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete, gärna inom kommunal eller statlig verksamhet, är van vid ekonomisystem liknande Raindance och har goda kunskaper i Officepaketet, särskilt i Excel. Du kommer också att arbeta i Qlikview och Treserva så erfarenhet av dessa system är meriterande. Du är självgående och ansvarstagande i dina arbetsuppgifter men har också ett nära samarbete med de övriga fyra i gruppen. Ni hjälper och går in för varandra när behov uppkommer som exempelvis vid semester och annan frånvaro. Du uttrycker dig obehindrat på svenska i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Ansök senast den 4 januari. Intervjuer kan komma att hållas innan ansökningstidens slut.
Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Välkommen med din ansökan!
Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.