Ekonomiassistent till Söderenergi

Ekonomiassistent till Söderenergi

Arbetsbeskrivning

Talentor Sweden AB förser Sveriges näringsliv med kompetenta chefer och specialister genom konsultförmedling, Executive Search och annonserade rekryteringar. Genom våra nätverk och dagliga, grundliga kartläggningar finner vi kandidater som överträffar våra uppdragsgivares krav och behov. Talentor bistår kunder runt om i de 33 medlemsländerna. För oss är jämställdhet ett honnörsord och vi ger oss inte förrän vi har attraherat marknadens absolut bästa kandidater!
 
Din roll
För Söderenergis räkning söker Talentor Sweden en Ekonomiassistent för konsultuppdrag på deltid, 2-3 dagar i veckan. Till en början kommer du att hjälpa till under semesterperioden och därefter avlasta redovisningsgruppen under implementeringen av ett nytt ekonomisystem. 
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat at bestå av att få ut leverantörsfakturor på attest, matcha och kontera dessa. Att sköta viss löpande bokföring och kundfakturering. Samt att hjälpa till med kontoavstämningar och deklarera moms. 

Om vår kund
Söderenergi är ett företag som genomsyras av ett starkt miljöengagemang och är drivande i utvecklingen av en hållbar cirkulär ekonomi. Med Söderenergis miljötjänst energiåtervinner vi återvunna och förnybara bränslen, och producerar fjärrvärme för cirka 300 000 personer, kontor och industrier i södra Stockholmsregionen. På ett av Sveriges största kraftvärmeverk producerar vi el motsvarande förbrukningen av hushållsel i 100 000 bostäder. Våra 150 engagerade, kompetenta och ansvarstagande medarbetare bidrar till att vi uppfattas som innovativa och branschledande. 

Vi är stora nog för att det ska finnas utvecklingsmöjligheter och lagom små för att skapa en familjär känsla. Söderenergi söker utvecklingsorienterade människor med olika kunskaper, insikter och bakgrund, särskilt personer med teknisk förmåga och modet att ställa krav på sin omgivning i enlighet med företagets värderingar.

Din profil
Du bör ha erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete, gärna erfarenhet från en mindre- eller medelstor organisation. Du bör även ha goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av: Ordermatchning
Inköp
Systemet Palette

Som person är du serviceinriktad, kommunikativ och prestigelös. Du trivs med att arbeta i en grupp där alla hjälper varandra och är lyhörd för vad organisationen behöver. Du trivs med att arbeta i en grupp där alla hjälper och stöttar varandra samt är lyhörd och lösningsorienterad. Du trivs med att arbeta i detaljfrågor så som fakturering och transaktionshantering, samtidigt gillar du mer komplexa redovisningsfrågor samt förändrings och förbättringsarbete.  

Vi erbjuder dig
Uppdraget planeras att påbörjas i juni 2023 och löpa under ca 9 månader. Arbetsplatsen ligger i Södertälje och i denna roll kommer du att vara anställd av- eller underkonsult till Talentor Sweden. Som anställd hos Talentor Sweden erbjuder vi dig bra villkor och flexibilitet. Vi tror på att göra affärer med hjärtat och på att alla våra medarbetare ska må bra och ska känna stolthet för sin arbetsgivare samtidigt som du får möjlighet att utvecklas i din roll och prova på nya intressanta uppdrag. 

Ansök redan idag eller hör av dig till Kristina Peltola, kristina.peltola@talentor.com, 0739948841 vid frågor.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Söderenergi AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 maj 2023
  • Ansök senast: 27 maj 2023

Postadress

Södertälje
SÖDERTÄLJE, 15257

Liknande jobb


21 november 2024