OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
För vår kund i söderförort söker vi nu en ekonomiassistent för ett uppdrag på minst tre månader med möjlighet till förlängning.
Befattningen ingår i gruppen för e-handel och leverantörsreskontra som består av en arbetsledare, en systemförvaltare, en verksamhetsutvecklare och ekonomiassistenter. Behovet är en resursförstärkning under en övergångsperiod.
Bland arbetsuppgifterna ingår sedvanliga uppgifter kopplat till en central leverantörsreskontrafunktion: lägga upp leverantörer, hantera påminnelser, anslutning av leverantörer för e-faktura, avstämningar, rådgivning och stöd till ekonomer i förvaltningar och liknande arbetsuppgifter.
I dag används ekonomisystemet ROR och fakturahanteringssystemet IOF med från och med den 1 april kommer Proceedo användas som nytt inköps- och fakturahanteringssystem.
Din profil
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller har en motsvarande praktisk erfarenhet. Du har flerårig vana av liknande arbetsuppgifter inom leverantörsreskontra samt erfarenhet av ett större ekonomisystem. Det är meriterande om du arbetat i Proceedo eller Visma ROR och IOF.
Vi ser gärna att du arbetat i en större verksamheter eller organisationer och då arbetat i digitalt integrerade processer med hantering av leverantörsfakturor. Du är även van vid att göra avstämningar och uppföljnings- och utredningsarbete samt har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
Som person är du trygg i dig själv och har integritet. Du är också strukturerad, noggrann och engagerad i dina arbetsuppgifter. Du är van att planera ditt arbete i förväg, men kan också vara flexibel och anpassa dig till nya situationer. Du trivs med att arbeta i team och lyssnar, kommunicerar samt löser problem på ett konstruktivt sätt.
Vi erbjuder
Arena Personal erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som konsult har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet.
Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp i din fortsatta karriär.
Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på ”ansök här” eller ”ansök via extern webbplats”.
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på ”Sök jobbet” och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulla Mogard
08-587 117 44
Isabelle Lilja
0739-17 92 12
Maria Danielsson
08-58711731
Linn Kimreus
Martin Andersson
073-5179044
Erica Odenmyr
0708257657
Sadat Maxhuni
0734323735
Ida-Maria Bruhn
Ida-Maria Bruhn
08-587 117 00
Karin Degerlund Lindgren
0722277902