Ekonomiassistent till Södermalm

Ekonomiassistent till Södermalm

Arbetsbeskrivning

Vi söker en ansvarstagande ekonomiassistent som vill arbeta i ett företag som bedriver ett långsiktigt arbete, både nationellt och internationellt. Du blir en del av en stor organisation och får 5000 kollegor, både i Sverige och runt om i världen. I denna organisation får du chansen att göra verklig skillnad och bidra till en hållbar samhällsutveckling med människovärdet i centrum.

Du kommer att arbeta i en central ekonomifunktion som internt fungerar som en redovisningsbyrå åt organisationens olika grupperingar. Du kommer att arbeta med löpande ekonomiska arbetsuppgifter och utföra dagliga administrativa rutiner. Du ska vara serviceminded och hjälpsam och gilla ett omväxlande och varierande arbete.

Ekonomifunktionen har idag 10 kompetenta och trevliga medarbetare som arbetar med varierande arbetsuppgifter inom redovisning och lön. Gott samarbete värderas högt. Ekonomifunktionen sitter i stora lokaler på Södermalm.

Arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent kommer du att arbeta med sedvanliga löpande ekonomiassistentuppgifter såsom kund- och leverantörsreskontra, betalningar, fakturor och löpande bokföring.



Din bakgrund

Ett krav för att axla rollen är att du har ekonomiutbildning motsvarande gymnasieekonom eller likvärdigt. Du har minst 2-3 års erfarenhet av arbete på en ekonomiavdelning.


- Goda kunskaper i Office-paketet och särskilt excel är ett krav

- Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är ett krav

Vem är du?

Vi söker efter en trygg och pålitlig person som är noggrann och hjälpsam. Du har hög integritet och gillar att ha många bollar i luften samtidigt. Du har vidare god samarbetsförmåga samtidigt som du arbetar bra självständigt. För att trivas med arbetsuppgifterna och på kontoret är det viktigt att ha god social kompetens och gilla att jobba i team. Du är flexibel och har förståelse för att det ibland finns behov av att snabbt skifta fokus.

Mer om tjänsten


- Tillsättning: omgående eller i augusti

- Omfattning: heltid

- Placering: Södermalm och möjlighet till hybrid 1-2 dagar i veckan

Uppdraget är ett ”hyrköpsuppdrag” och du kommer att bli anställd hos oss på Andara de första 6 månaderna och därefter övergår anställningen till kund om båda parter så önskar

Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Economy
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 juni 2023
  • Ansök senast: 9 december 2023

Liknande jobb


21 november 2024