OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker vi en hjälpsam, flexibel och social ekonomiassistent för ett föräldravikariat till ett stabilt och tryggt företag i Skärholmen. Tjänsten ska tillsättas omgående och du startar under augusti med överlämning och upplärning. Därefter sträcker sig vikariatet under cirka 9 månader.
Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta i en bred roll på ekonomiavdelningen med fokus på kundfakturering och reskontra. I rollen ingår tät kontakt med såväl kunder som leverantörer och säljare och produktion. Du ingår i ett team med andra ekonomiassistenter där ni stöttar och hjälper varandra. I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
- Kundfakturering
- Reskontra
- Löpande bokföring
- Behjälplig vid månadsbokslut
Kvalifikationer
Ett krav för att axla rollen som ekonomiassistent är att du har ekonomiutbildning motsvarande minst gymnasieekonom. Du har ett par års erfarenhet av liknande arbete med kundfakturering och du får gärna vara i början av din karriär. Vår kund arbetar i SAP och det är meriterande om du har erfarenhet av detta affärssystem men det är inte ett krav.
- Goda kunskaper i Office-paketet och särskilt excel är ett krav
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav
Personliga egenskaper
Vi söker efter en glad och positiv person som gillar utmaningar och problemlösning. Som ekonom är du noggrann, effektiv och analytisk. Du har vidare god samarbetsförmåga och gillar att hjälpa dina kollegor samtidigt som du arbetar bra självständigt. För att trivas med arbetsuppgifterna och är det viktigt att vara prestigelös och serviceinriktad och ha god social kompetens och kommunikationsförmåga
Mer om tjänsten
- Tillsättning: snarast möjligt, senast mitten på augusti
- Omfattning: heltid
- Placering: Skärholmen, i trevliga och rymliga lokaler
- Uppdragstyp: konsultuppdrag under ett föräldravikariat på cirka 9 månader
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.
Varför jobba på Andara?
Våra kunder brukar beskriva Andara som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.
Andara Konsultuthyrning och Rekrytering arbetar som namnet antyder både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.
Andara är konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.
Varmt välkommen med din ansökan!