OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
PerformIQ gör mer än att hitta personal. Våra kandidater har rätt CV och det där lilla extra som du letar efter. Ansvarstagande, dedikerad, fokuserad, kalla det vad du vill, vi kallar det för idrottens egenskaper.
Har du tidigare erfarenhet av arbetsuppgifter så som fakturahantering och leverantörsreskontra? Är du van vid löpande redovisningsarbete? Då har vi tjänsten för dig som ekonomiassistent till företag i Södertälje!
Som ekonomiassistent deltar du i arbetet med den löpande redovisningen, leverantörsreskontran och bankavstämningar för ett antal bolag inom koncernen. Ditt arbete innebär att säkerställa välfungerande leverantörsfakturaflöden i Ascendo där alla våra fakturor skannas, samt att stämma av leverantörsreskontra och bankkonton. Registrering i det löpande redovisningsarbetet ingår, liksom att hantera redovisningsavdelningens funktionsbrevlåda med löpande ärenden från leverantörer och kunder.
En annan viktig del av ditt jobb är att ha en bra dialog med bolagen – som är våra kunder – och ge dem god service.
Vi tror att du som söker tycker om att jobba tillsammans med andra och är duktig på att samarbeta. Naturligtvis är du kommunikativ och bemöter kunderna, det vill säga koncernbolagen, på bästa möjliga sätt. Du har fallenhet för att tänka analytiskt och i ditt dagliga arbete är du självgående, effektiv och strukturerad, även under tidspress. Kunden värdesätter en konstruktiv dialog och eftersom dem arbetar i nära samarbeten är det viktigt att ha en öppen dialog och kunna ge och ta emot återkoppling. Eftersom kunden ständigt arbetar med att förenkla och effektivisera processer måste du ha en positiv inställning till förändringar på arbetsplatsen. Med andra ord kan du identifiera dig med företags kärnvärden öppen, personlig enkel och modig.
Krav på person:
• Ekonomutbildning på lägst gymnasial nivå
• Påbyggnadsutbildning inom ekonomi/redovisning
• Relevant erfarenhet inom området.
• God förmåga att samverka med kollegor och kunder
• Utvecklingsinriktad med fokus på förbättringar
• Goda kunskaper i Excel
Meriterande:
• Erfarenhet av fakturahanteringssystemet Ascendo
• Erfarenhet av Adra Match
• Erfarenhet av IBS Enterprise och/eller UBW
Övrigt:
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Södertälje
Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Almgren
073-353 75 14
Caroline Palm
Henrik Petré
Carl Henrik Monsén
Lina Beaman
Åsa Almgren
Edvard Sjöberg
073 353 75 13
Christian Simon
Henrik Petré
Hanna Mattsson
0733-53 75 17