OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vi söker för vår kunds räkning en ekonomiassistent som aktivt skall hjälpa vår kunds interna kunder med professionell rådgivning och förstklassig service.
Skanna och verifiera samtliga inkommande leverantörsfakturor.
Skapa och skicka leverantörsbetalningar samt tillhörande bokföring.
Hantering av förskottsbetalningar samt tillhörande bokföring.
Fördelning och matchning av inkommande krediteringar.
Uppföljning och hantering av väntade krediteringar.
Hantering av inkommande betalningspåminnelser.
Hantering av leverantörsfakturor avseende direktleveranser.
Hantering/fördelning av varufakturor som saknar inköpsordernummer.
Säkerställa slutbokning av samtliga leverantörsfakturor.
Uppdatering av rutindokument avseende sitt eget ansvarsområde
Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring.
Kvalifikationer och egenskaper
Du bör ha tidigare erfarenhet av att ha arbetat med reskontra. Vara systemvan (Movex M3 och fakturahanteringssystem. Du har svenska i både språk och tal och din engelska bör vara god. Van att arbeta i Officepaketet framförallt Excel.
att ta ansvar för den egna prestationen och att följa upprättad personlig målsättning.
att arbeta aktivt med att utveckla och effektivisera sitt eget arbete.
att hålla god ordning
Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.
Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin! (https://goo.gl/DpqfGV)
Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister.
Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Helena Adestedt, helena.adestedt@amendo.se . Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!