OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till en internationell koncern med säljkontor i Solna söker vi en ekonomiassistent som är sugen på att ta nästa steg och lära mer om ekonomi. Vår kund är etablerad och verkar inom en bransch som går bra i alla väder. Söker du en trygg och stabil anställning och vill växa och utvecklas har vi en långsiktig tjänst för dig.
Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent ansvarar du främst för kund- och leverantörsreskontra, fakturering, betalningar och avstämningar. Du arbetar tillsammans med två erfarna kollegor på ekonomiavdelningen och ni samarbetar tätt. Vår kund arbetar i affärssytemet Visma.
Vem är du?
För att klara av rollen räcker det om du har en gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi och ett par års erfarenhet av att arbeta på en ekonomiavdelning. Du bör behärska både svenska och engelska mycket väl. Resten lär du dig på plats genom en väl genomtänkt onboardingprocess.
För att trivas i rollen som ekonomiassistent tror vi att du är strukturerad och gillar ordning och reda. Som person är du noggrann och strukturerad. Du har förmågan att självständigt analysera och prioritera. Du har god samarbetsförmåga och bidrar till ett bra samarbetsklimat i gruppen. Du bör vara en prestigelös person som kan hjälpa till där det behövs.
Mer om tjänsten
- Direktrekrytering med goda anställningsvillkor
- Tillsättning: omgående eller enligt överenskommelse
- Omfattning: heltid, 40 timmars arbetsvecka
- Placering: Solna
Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se.
Varmt välkommen med din ansökan!