OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en ansvarsfull och noggrann ekonomiassistent till ett IT-bolag med kontor i Solna. Om du gillar en roll med tydligt eget ansvar och där du får en möjlighet att självständigt utveckla och förvalta din funktion har vi en perfekt roll för dig.
Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent kommer du att fokusera på kund- och leverantörsreskontra samt fakturering och avstämningar.
I arbetsuppgifterna ingår:
- Leverantörsreskontra
- Kundreskontra
- Fakturering, påminnelse och kravhantering
- Betalningar
- Avstämningar
Som ekonomiassistent rapporterar du till och samarbetar nära företagets ekonomichef. Vår kund arbetar med projektredovisning så du bör förstå och ha erfarenhet av detta.
När du blir varm i kläderna kommer du ha stora möjligheter att driva projekt för att förbättra och effektivisera din funktion. Du kommer att vara delaktig i en spännande resa på ett bolag som växer.
Dina erfarenheter
Ett krav för att axla rollen som ekonomiassistent är att du har ekonomiutbildning motsvarande gymnasieekonom eller likvärdigt. Du har gedigen erfarenhet av varierat arbete på en ekonomiavdelning. God kommunikativ förmåga både i tal och skrift är ett krav.
Vem är du?
Vi söker efter en lojal och pålitlig person som gillar ordning och reda. Du är stresstålig och gillar att ha många bollar i luften samtidigt. Du har vidare god samarbetsförmåga samtidigt som du arbetar bra självständigt. För att trivas med arbetsuppgifterna och på kontoret är det viktigt att du är öppen, social och trivs i en platt organisation med högt i tak.
Mer om tjänsten
- Tjänsten är en direktrekrytering
- Tillsättning: start omgående
- Omfattning: heltid
- Placering: Solna
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!