OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SJR tillsätter nu en Ekonomiassistent till stort bolag i Södertälje. Detta är ett konsultuppdrag under perioden vecka 26-31 (26-28 upplärning samt andra personer på plats, vecka 29-31 främst självständigt arbete) i sommar.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Registrera betalningar (via fil samt manuella)
- Stämma av banken i våra sju olika huvudböcker samt posta daglig bankjournal i redovisning
- Viss fakturahantering/kontering samt uppdatering av masterdata för leverantörer
- Vid behov växla pengar eller ta lån hos Treasury (enligt process)
- Viss sammanställning och rapportering av data (enligt process)
- Ad hoc frågor kan uppstå från vår Customer support (försöka hantera dessa men vi kommer ha en backupfunktion)
Lämplig bakgrund
Detta uppdrag passar antingen dig som är student och som vill bygga på din erfarenhet inom ekonomi under sommaren. Det passar även dig som redan har några/flera års erfarenhet från liknande arbete och som är öppen för kortare konsultuppdrag. Oavsett har vi ett krav på att du har någon form av erfarenhet inom ekonomi, gärna från både kund- och leverantörsreskontra.Till sist ser vi att du är en nyfiken person som är snabblärd och självgående samt har en positiv inställning
Ansökan
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-05-11.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.