Ekonomiassistent till sommarvikariat i Kista

Ekonomiassistent till sommarvikariat i Kista

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som är på jakt efter ett ekonomijobb under sommaren till vår kund i Kista. Gillar du variation, lärorika arbetsuppgifter och trevliga arbetskamrater? Då har vi en trevlig kund och uppdraget för dig!

Som ekonomiassistent under sommarmånaderna är din uppgift att stötta gruppen med varierande ekonomiuppgifter inom kund- och leverantörsreskontra. Det är ett brett jobb som innehåller många olika uppgifter.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat att scanna och kontera leverantörsfakturor, hantera leverantörsbetalningar, administrera leverantörsreskontran och enklare avstämningar. Inom kundreskontra kommer du hantera olika typer av fakturering, registrera betalningar, skicka påminnelser och hantera återbetalningar.

Du kommer också hjälpa till att besvara frågor och ärenden som kommer in till ekonomiavdelningen.

Är du vår nya ekonomiassistent?

Du har en utbildning inom ekonomi eller så är du kanske är i slutfasen på din utbildning. För att du ska kunna axla rollen som ekonomiassistent är det viktigt att du har jobbat med ekonomi inom kund- och leverantörsreskontra. Du har god datorvana och goda kunskaper i Officepaketet. Du har erfarenhet av att arbeta i något större affärssystem. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.

För att trivas i rollen är det viktigt att du är en person som gillar att ta initiativ och att du har lätt för att sätta dig in i nya arbetssätt och uppgifter. Du är kommunikativ, ansvarsfull och hjälpsam. Det är också viktigt att du är flexibel och lösningsorienterad. Du är noggrann och välstrukturerad.

Om vår kund

Vår kund sitter i fräscha och nyrenoverade lokaler i Kista. Du kommer ingå i ett ekonomiteam med team med glada, drivna och erfarna personer som sköter redovisningen.

Kort om uppdraget

Uppdragslängd: juni, juli och augusti med start 1:a juni
Omfattning: Heltid måndag-fredag kl. 8-17
Placeringsort: Kista
Typ av anställning: Konsultuppdrag

Andara Economy ansvarar för hela rekryteringsprocessen och konsultuppdraget. Vid frågor är du välkommen att höra av dig till vår rekryteringsansvariga Lilian Norin på lilian.norin@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer ske löpande.

Mer om Andara Economy

Våra kunder brukar beskriva Andara Economy som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.

Andara Economy arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Economy är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.

Andara Economy är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Economy
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 maj 2023
  • Ansök senast: 29 oktober 2023

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024