OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som är junior ekonomi och är redo för nästa lärorika steg i din karriär! I rollen som ekonomiassistent kommer du att jobba på ett spännande och innovativt företag i flygbranschen. Låter det som en spännande tjänst för dig är du varmt välkommen in med din ansökan!
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för vår kunds räkning en Junior ekonomiassistent inom leverantörsreskontra på heltid. Vår kund är ett modernt flygbolag som har blivit ett självklart val för inrikesresor. Att kunna flyga fossilfritt är en av bolagets hjärtefrågor och man siktar på att nå netto-nollutsläpp år 2030 som att av de första flygbolagen i världen.
Du kommer att ingå i ett ekonomiteam som värdesätter att ha roligt på jobbet och alla kollegor har nära till skratt! Samarbete och kommunikation är ledord för gruppen och här kommer du få stöttning och bollning. Vår kund har flyttat till nya och fräscha lokaler i Bromma blocks
Du erbjuds
* Ett långsiktigt och utvecklande uppdrag
* Bli en del av ett familjärt och inkluderande team
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Du blir en del av ekonomiteamet bestående av sex personer inklusive redovisningschefen. I rollen som ekonomiassistent kommer du att ansvara för leverantörsreskontran i ett eller flera bolag. Du kommer att jobba med att jobba med rapportering av statistik, moms- och skattehantering, samt jobba med systemadministration avseende valutakurser, kontoplan och leverantörsregister. Förbättringsarbete är centralt för tjänsten där du löpande kommer att identifiera och implementera innovativa ideér för arbetsrutiner.
Den här tjänsten är placerad på Bromma flygplats, med möjlighet till distansarbete. Mer specifikt innefattar dina arbetsuppgifter följande:
* Kontering och periodisering av leverantörsfakturor samt hantera betalningar manuell
* Löpande bokföring och avstämningar
* Kundreskontraarbete
* Avstämning av kassa-bank
* Reserveringar i bokslut
* Hantering och avstämning av anläggningsregister
* Lagerhantering, bokningar in/ut
VI SÖKER DIG SOM
- Har en examen i ekonomi från universitet eller yrkeshögskola.
- Har tidigare relevant arbetslivserfarenhet från likande roll och en god förståelse för ekonomiflödet
- Har god systemvana och goda kunskaper i Excel
- Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal samt skrift
Det är meriterande om du
* Har flera års arbetslivserfarenhet av liknande roll
* Tidigare arbetslivserfarenhet från flygbranschen
För att lyckas i rollen som ekonomiassistent tror vi att du är en social och positiv person. Du räds inte att ta egna initiativ och trivs i nära samarbete med andra. Du är van att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och trivs i en föränderlig miljö. I denna rekryteringsprocess kommer vi främst att fokusera på följande beteenden:
* Strukturerad
* Kvalitetsmedveten
* Självgående
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, 6 månaders konsultuppdrag med goda chanser till förlängning
* Placering: Stockholm, Bromma
Processens steg
* Kortare telefonintervju
* Logik- och personlighetstest
* Djupintervju med Academic Work
* Intervju med kund
* Referenstagning och beslutsfattande
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231