Ekonomiassistent till spännande myndighet - Linköping

Ekonomiassistent till spännande myndighet - Linköping

Arbetsbeskrivning

Är du en noggrann och serviceinriktad person som letar efter en utvecklande roll där ditt intresse för ekonomi får komma till användning? Har du lätt för att samarbeta med andra och kan på ett strukturerat sätt planera ditt arbete? Då kan detta vara tjänsten för dig!
Beskrivning
Perido söker nu efter en ekonomiassistent till vår kund, en statlig myndighet placerad i Linköping.
I rollen som ekonomiassistent ansvarar du för att fakturor hanteras effektivt så att betalning kan göras i tid. Påminnelsehantering och registrering av utbetalningar är även det något som ni sköter tillsammans på avdelningen. Arbetet sker framförallt i affärssystemet Business World, tidigare Agresso. Utöver detta stöttar du dina kollegor med uppgifter kopplade till redovisning, exempelvis underlag till kundinbetalningar och kundfakturaprocessen.
Vi tror att du som söker är en person med stort engagemang och vilja att utvecklas. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo och med en lösningsfokuserad inställning strävar du efter så effektiva processer som möjligt. Vidare ser vi att du är kommunikativ och bemöter dina kollegor och kunder med en positiv inställning, ett pedagogiskt förhållningssätt och en känsla för service.
En säkerhetsprövning kommer att genomföras för den valda kandidaten.
Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi tror att du har:
Gymnasiekompetens med inriktning ekonomi eller motsvarande utbildning/erfarenheter
Har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
Har god vana av att arbeta i Microsoft Office
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift

Meriterande:
Erfarenhet av statlig redovisning
Erfarenhet av arbete i ekonomisystemet Agresso/UBW

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i tre månader. Tillträde omgående efter genomförd säkerhetsprövning.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32163 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 februari 2021
  • Ansök senast: 24 mars 2021

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


21 november 2024