OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gillar du att arbeta med redovisning och är i början av din karriär? Då kan det här vara tjänsten för dig. Vi söker nu dig som kan bidra med din kompetens till vår kunds ekonomiavdelning. Uppdraget är på heltid och för rätt person finns goda chanser att övergå i en anställning hos vår kund.
Vad innebär tjänsten
Vår kund är ett tillväxtbolag med en redovisningsavdelning bestående av fem personer inkusive redovisningschefen. Vi söker nu dig som har ett par års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent och som lockas av att bli en del av ett dynamiskt bolag där du får vara med och bidra till deras fortsatta tillväxt. Dina arbetsuppgifter kommer initialt att fokusera mycket på kundreskontra, leverantörsreskontra samt, till viss del även löpande redovisning. För rätt person kommer det på sikt att finnas goda utvecklingsmöjligheter.
Vem söker vi
För att passa för tjänsten har du en bakgrund inom ekonomi och trivs i en dynamisk miljö där du är en del i att bygga upp verksamheten och skapa rutiner och processer. För att lyckas i den här tjänsten behöver du vara analytiskt lagd och ha arbetat som ekonomiassistent i minst 1-3 år. Det är positivt om du är duktig i system samt har goda kunskaper i Excel. Har du erfarenget från arbete i Agresso's webbversion är det särskilt meriterande.
Vidare är det viktigt att du vågar driva på och har viljan att utvecklas och lära dig nytt. Vår kund är ett snabbväxande, ungt bolag med en dynamisk arbetsmiljö där det, för rätt person, finns stora möjligheter att växa in i bolaget och på sikt få en anställning hos dem. God svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt
Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start någon gång i september/oktober. Vår kund finns i trevliga lokaler i närheten av Korsvägen.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Katarina Forslund på 031-333 54 82. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Titel: ekonomiassistent
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88