Ekonomiassistent till spännande tillväxtbolag i Högsbo!

Ekonomiassistent till spännande tillväxtbolag i Högsbo!

Arbetsbeskrivning

Söker du efter en ny utmaning och vill vara med på ett techbolags tillväxtresa? Här får du möjlighet att arbeta på ett företag som är i ständig rörelse som anpassar sig efter den föränderliga värld vi lever i. Företagets fokus är att med ett nyfiket sinne hjälpa deras kunder att hitta nya smarta tekniska lösningar.

Vi söker dig som är ekonomiassistent, gärna med erfarenhet av lönehantering och som är tillgänglig för att starta något nytt omgående. Du kommer under dina sex första månader vara anställd SJR-konsult. Därefter är ambitionen att du blir anställd direkt hos vår kund.

Om tjänsten

Du kommer tillhöra ekonomiavdelningen som består av sex medarbetare och dina främsta arbetsuppgifter och ansvarsområden kommer vara;

- Hantera det dagliga flödet av leverantörsfakturor

- Kontering, matchning och avvikelser

- Kundfordringar

- Kvittohantering

- Posthantering

- Stöd mot övriga organisationen i fakturarelaterade frågor

- Vara delaktig i processutveckling och effektivisering

- Förberedande lönehantering samt kontaktperson gentemot extern lönepartner

Kvalifikationer och egenskaper

Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och ett par års arbetslivserfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent. Har du även erfarenhet av lönehantering är det meriterande. Mycket goda datakunskaper med huvudsak i Excel är viktigt för rollen samt med fördel erfarenhet från Fortnox och Bygglet eller liknande system. För den här tjänsten är också goda kunskaper i såväl svenska som engelska ett krav.

Vem är du?

Du är social, kommunikativ, affärsmässig och resultatorienterad. Du har lätt för att samarbeta med människor, vågar ta egna initiativ och har en analytisk förmåga. Du är strukturerad och van vid att driva ditt eget arbete framåt och har en förmåga att få saker att hända. Du drivs av din inre motivation och är nyfiken, modig och kunskapshungrig med inställningen att ”ingenting är omöjligt”. Du präglas av noggrannhet och brinner för förbättringsarbete. Vidare är du en hjälpsam lagspelare som gärna delar med dig av dina kunskaper till dina kollegor och som hugger i där det behövs.

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Amanda Karlsson på 076-647 16 53. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 januari 2023
  • Ansök senast: 25 januari 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024