OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Presentation
Är du en engagerad, stresstålig och ansvarstagande person som tycker om högt tempo och vill utvecklas i ditt arbete? Vi söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent till ett börsnoterat företag i centrala Stockholm. Uppdraget startar omgående och pågår under en längre tid, för rätt person kan det leda till anställning hos kund. Du kommer att arbeta heltid och ingå i ett härligt team.
Urval och intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag!
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av kund- och leverantörsreskontran och du kommer att rapportera till CFO. Mycket av arbetet kommer att ske i Navision och Medius flow. Dina kunskaper inom löpande bokföring kommer att utvecklas med tiden och möjligheterna till avancemang inom företaget är stora.
Du kommer exempelvis att:
• Ansvara för månadsbokslutsavstämningar
• Göra veckovisa påminnelser av förfallna kundfakturor
• Vara en supportfunktion internt och externt kring frågor rörande kund- och leverantörsreskontran
• Driva effektiviseringsarbete inom kund- och leverantörsreskontran.
Tjänsten passar dig som har ett genuint intresse av ekonomi och även ett intresse av IT samt kunskaper i CRM-system och som vill ta nästa steg i karriären som ekonomiassistent.
Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som är nyutexaminerad ekonom från högskola eller universtet och vill få den perfekta första tjänsten inom ekonomi. Vidare har du en grundläggande förståelse för datorer och affärsystem samt en prestigelös inställning till arbetet.
Efterfrågade specifika kompetenser:
• Goda kunskaper i Excel
• Goda datorkunskaper
Det är meriterande om du tidigare provat på hantering av leverantörs- och kundfakturor samt har kommit i kontakt med Navision och/eller Medius flow. Då de formella kraven på förkunskaper är relativt få så kommer löneläget även att vara därefter varav tjänsten lämpar sig bra för dig som är relativt nyutexaminerad och ute efter att skaffa dig ovärderlig erfarenhet inom ekonomiyrket.
Vi tror att du är effektiv och strukturerad I ditt arbetssätt då rollen kräver noggrannhet men även tempo. Självklart är du även en trevlig och tillmötesgående person som vill bidra till att skapa en positiv stämning på
Förmåner
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Företagsbeskrivning
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.
Sluttext
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Pizzignacco
Asaad Amaya
Frida Aronson
Elisabeth Axelsson
Sebastian Monadjemzadeh
Filippa Finnström
08-555 650 28
Sebastian Monadjemzadeh
08-555 540 12
Anton Rådh
Johan Iggbom
Johan Iggbom