OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
SCC köper, säljer och förmedlar sina kunders premium och exklusiva bilar. Idag har SCC två butiker i Stockholm, en vid Smista allé och en i Upplands Väsby. SCC besitter stor erfarenhet av att jobba med exklusiva bilar och bemötandet av kunders höga krav. Idag är bolaget märkesoberoende men säljer främst begagnade men även nya premiumbilar, märken som Ferrari, Jaguar, Land Rover etc.
Sports Car Center, SCC grundades 1984 i Helsingfors, Finland. Företaget ingår i Catamount-koncernen som omsätter 2,0 miljarder SEK per år med sina ca 160st anställda. Koncernen säljer 4000 nya bilar per år samt 10000 begagnade bilar.
Din roll
Nu söker vi för SCCs räkning en Ekonomiassistent till en av SCCs butiker i Stockholm, du får därmed möjligheten att bli placerad antingen i Smista Allé alternativt Upplands Väsby. Detta är en tillsvidaretjänst i ett expansivt bolag där du får stora möjligheter till att forma din egna roll och du rapporterar direkt till företagets utvecklingschef. Då SCC idag nyttjar sig av ett externt bolag som stöttar SCC med bland annat redovisning kommer denna tjänst att utformas utefter din kompetens och tidigare erfarenhet. Därav ser vi alternativt efter dig som är mer junior alternativt en mer senior redovisningsekonom/ekonomichef.
Som Ekonomiassistent besitter du huvudansvaret över i stort sätt allt som rör bolagets ekonomi. Du ansvarar för månadsavstämningar, bokslut och rapporter. Arbetet inkluderar hantering av kund- och leverantörsreskontra, in- och utbetalningar, redovisning av utländska köp mm. Du kommer även ha en hel del kontakt med bolagets säljare och inköp men även extern kontakt med revisorer.
Huvudsakliga arbetsuppgifter (beroende på tidigare erfarenhet)
- Kund- och leverantörsreskontra
- Fakturahantering
- Rapportering till Intrastat
- Intern samt extern kommunikation
Din profil
För att lyckas i rollen ser vi att du har en relevant högskoleutbildning och minst ett års erfarenhet av en liknande roll inom ekonomi. Vi tror också att du har erfarenhet av att självständigt genomföra arbetsuppgifterna. Har du tidigare arbetat inom bilbranschen ser vi detta som mycket meriterande. Det är även meriterande om du tidigare arbetat i affärssystemet Netsuite. Vi ser det som en självklarhet att du har god systemvana och har mycket goda kunskaper i kalkylprogram. Då koncernspråket är engelska förutsätts det att du behärskar engelska i tal och skrift samt att du är flytande i svenska.
På SCC är de personliga egenskaperna mycket viktiga och vi ser gärna att du som söker identifierar dig som strukturerad, organiserad, noggrann och resultatdriven. Då bolaget är i en expansiv fas är det även viktigt att du är flexibel och lösningsorienterad.
Rekryteringsprocessen
I denna rekryteringsprocess samarbetar Sports Car Center med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 72 858 39 55. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)