OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av ekonomiarbete samt förmågan att arbeta flexibelt och systematiskt för ett konsultuppdrag på initialt sex månader. Är det dig vi söker? Skicka in din ansökan redan idag, urval sker löpande!
OM TJÄNSTEN
Vi söker en ekonomiassistent till vår kund som är en statlig förvaltningsmyndighet. Tjänsten är ett konsultuppdrag som startar omgående och kommer pågå i sex månader. Det finns möjlighet till förlängning ytterligare sex månader. Tjänsten är på heltid och du kommer arbeta på myndighetens lokaler vid Slottsbacken i centrala Stockholm. Det finns viss även möjlighet till distansarbete.
Du erbjuds
- Utökade erfarenheter inom ekonomi på en av våra stora myndigheter
- Ett långsiktigt konsultuppdrag med goda chanser till förlängninh
- En engagerad konsultchef från Academic Work som kommer stötta och coacha dig i ditt fortsatta arbete
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Kontrollera och registrera utbetalningar i form av rekvisitioner samt leverantörsbetalningar.
* Kontrollera attestbehörigheter samt konteringar i huvudbok, bank- och betalningsavstämningar.
* Registrera nya leverantörer.
* Kvalitetsgranska årsredovisningar.
* Extern kundkontakt och även internt med en självklarhet att leverera bra och korrekt service.
VI SÖKER DIG SOM
- Har gymnasieexamen eller likvärdig utbildning
- Har minst ett års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
- Har goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Har kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.)
- Kan kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
Vidare ska du vara flexibel, kunna hantera stora flöden av arbetsuppgifter samt vara stresstålig och kunna hålla deadlines. Du ska inte vara främmande för att utföra rutinarbete och manuella "icke digitaliserade" arbetsuppgifter".
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231