OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
För detta specifika uppdrag söker vi en ekonomiassistent till en statlig myndighet belägen i Hammarby sjöstad. Vi erbjuder en fast anställning som konsult på Randstad Finance där vi ansvarar för att efter detta specifika uppdrag matcha dig mot andra kommande konsultuppdrag men är också öppna för att erbjuda en visstidsanställning endast för detta specifika uppdrag om man hellre vill det.
För detta uppdrag ska man utföra administrativa uppgifter i systemet Visma Proceedo så som att hålla koll på fakturaflödet, påminnelser, kontera, etc. samt att ge administrativ service och stöd via mail och telefon gentemot verksamheten rörande dessa områden. Vidare ska konsulten kunna granska och kontrollera underlag för att sedan upprätta utbetalningsordrar gällande utbetalning av ersättningar. Konsulten ska även vara behjälplig vid kundfakturering av tillsynsavgifter och massfaktureringar.
Arbetsuppgifter kan bl a avse:
Servicefunktion med stödjande och rådgivande funktion
Arbete i förekommande ekonomisystem (exempelvis Agresso och Visma Proceedo).
Utföra utbetalningar/ersättningar.
Fakturahantering avseende tillsynsavgifter.
Avstämning/uppföljning i kund- och leverantörsreskontra.
Löpande avstämning i eller mellan system såsom Agresso/ Proceedo/ ärendehanteringssystem/ bank etc.
Ansvarsområden
Det finns ordinarie personal vid enheten som arbetar med samma typer av arbetsuppgifter samt i samma system. Konsulten ska avlasta ordinarie personal under semesterperioden. Det är därför viktigt att man snabbt kan sätta sig in i arbetet och arbeta självständigt.
Kvalifikationer
Denna statliga myndighet är ansluten till Statens servicecenter och ser framför sig en erfaren ekonomiassistent med goda kunskaper i systemen Visma Proceedo samt Unit4 (Agresso) och som gärna har erfarenhet av att arbeta mot Statens servicecenter.
Krav för detta konsultuppdrag är:
Att man kan påbörja uppdraget den 2 maj eller nära inpå detta datum.
Att man har en gedigen kompetens inom fakturering, kund- och leverantörsreskontra och andra vanligt förekommande arbetsuppgifter för en ekonomiassistent.
Att man snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifterna och arbeta självständigt.
Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst 3 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete ELLER gymnasium eller likvärdig utbildning samt 5 års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent.
Att man har erfarenhet av att arbeta i Visma Proceedo och Agresso/Unit 4.
Att man kan arbeta under större delen av sommaren. Man kommer också kunna vara ledig själv men eftersom man ska ansvara för att backa upp ordinarie personal som har semester så måste man kunna anpassa sina semesterveckor efter detta.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 25 april men rollen kan komma att tillsättas innan dess så skicka in din ansökan så snart du kan. Vid ytterligare frågor kontakta ansvarig konsultchef Lisbeth Ahnström på: lisbeth.ahnstrom@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.
Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
https://www.randstad.se/finance
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044