Ekonomiassistent till statlig myndighet i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta med ekonomiadministration på en stor statlig myndighet? Har du erfarenhet av att arbeta med kontroll av fakturor och hantering av reseräkningar och utlägg? Då har vi rätt möjlighet för dig! Just nu söker vi dig som vill vara med och sprida samhällsnytta på Sveriges statliga myndigheter. Tillsammans bidrar vi till ett hållbart arbetsliv där välmående, gemenskap, kunskap och utveckling står i fokus.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Det betyder att vi ständigt får in tjänster från myndigheter där de söker skickliga ekonomiassistenter. Som medarbetare på den aktuella myndigheten i Stockholm, kommer du att både ge och få värdefull kunskap inom organisationen och bidra till samhället i stort. Du kommer att arbeta med elektronisk fakturahantering i Agresso, samt hantering av reseräkningar och utlägg i lönesystemet Primula.

Exempel på dina arbetsuppgifter 

arbete i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.)
kontering och kontroll av fakturor, förberedande av underlag för databehandling och avstämning av kontosaldon
arbete med leverantör- och kundreskontra
kontrollera, kontera och sända reseräkningar för attest
hantering av andra utlägg (läkarkvitton, friskvårdskvitton)
kontrollera sjukanmälningar


Krav för tjänsten

gymnasium eller likvärdig utbildning
minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
goda kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance m.fl.)
kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på deltid, 80% under kontorstider och pågår från och med september och ett par månader framåt, med chans till förlängning. 

Ansökan   

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-08-31. Du är varmt välkommen!  

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta oss. 

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss  

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.   

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.   

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Bemanning
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 augusti 2022
  • Ansök senast: 31 augusti 2022

Liknande jobb


21 november 2024