Ekonomiassistent till statlig myndighet i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta som ekonomiassistent på en samhällsviktig myndighet i Stockholm? Drivs du av att göra skillnad och bidra med dina kunskaper? Då har vi en möjlighet till dig! Just nu söker vi efter en ekonomiassistent till en statlig myndighet i Stockholm.  

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi en ekonomiassistent till en myndighet i Stockholm.   

I rollen som ekonomiassistent kommer du bland annat att arbeta med fakturahandläggning och kontering av fakturor. Du blir ett viktigt stöd i myndighetens arbete.

Till denna roll söker vi dig som är prestigelös, noggrann och nyfiken. Du har lätt för att ta till dig instruktioner och arbetar kommunikativt.

Tjänsten är säkerhetsklassad, och du kan komma att behöva genomgå registerkontroll och eventuell säkerhetsprövning

Exempel på övergripande arbetsuppgifter

Fakturahandläggning
Läsa in e-fakturafiler till ekonomisystemet ERP Unit4/Agresso samt registrera övriga icke e-fakturor manuellt
Ta fram betalningsförslag
Återredovisa
Kontera fakturor åt några enheter
Vara back-up till kund- och leverantörsreskontra- och anläggningsregisteransvarig vilket bla innefattar momsdeklarationer och kontoavstämningar.


Krav för tjänsten

högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
goda kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance m.fl.)
kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid mellan perioden 2024-08-05 - 2025-02-28, med möjlighet till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Stockholm, möjlighet till distansarbete finns.

Ansökan  

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-06-04. Du är varmt välkommen!  

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på miranda.nilsson@novare.se

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.  

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. 

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Bemanning
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 maj 2024
  • Ansök senast: 5 juni 2024

Liknande jobb


21 november 2024