Ekonomiassistent till statlig myndighet i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Är du ekonomiassistent med kunskaper inom både kund- och leverantörsreskontra? Då har vi en möjlighet till dig! Just nu söker vi en ekonomiassistent till en statlig myndighet i Stockholm.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi en ekonomiassistent till en myndighet i Stockholm.

Som ekonomiassistent på myndigheten kommer du att bli en del av gruppen controlling och verksamhet som idag består av 5 medarbetare. Gruppens arbete omfattar många olika områden som inköp, fakturering och andra administrativa uppgifter.

För att trivas i denna roll söker vi dig som trivs att samarbeta med andra. Du arbetar flexibelt, strukturerat med fokus på att nå gemensamma mål.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter

hantera avdelningens inkommande leverantörsfakturor
hantera avdelningens fakturering av interna kunder
hantera en del av avdelningens inköp
hantera vissa av avdelningens löneadministrativa uppgifter
hantera frågor kopplat till avdelningens lokaler.


Krav för tjänsten

gymnasium eller likvärdig utbildning
minst tre års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent/ekonomihandläggare
erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra
goda kunskaper i MS Office
kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
kunna lämna två liknande refrensuppdrag.


Meriterande krav för tjänsten

Erfarenhet av arbete på myndighet
erfarenhet av raindance.


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid med planerad start 2 december 2024 och pågår initialt tom 2025-05-31 , med möjlighet till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Stockholm, viss möjlighet till distansarbete finns.

Ansökan  

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-11-10. Du är varmt välkommen!  

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på miranda.nilsson@novare.se

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.  

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. 

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Bemanning
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 oktober 2024
  • Ansök senast: 5 november 2024

Liknande jobb


21 november 2024