OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trivs du i en roll som ekonomiassistent där du får arbeta med både inköp och ekonomi? Drivs du även av goda samarbeten i kombination av självständigt arbete? Just nu söker en myndighet i Sundsvall sin nästa medarbetare.
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!
Om uppdraget
Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Vi har nu en ledig tjänst som ekonomiassistent till en attraktiv myndighet som arbetat för ett rättssäkert näringsliv. Den aktuella myndigheten har en värdefull uppgift i samhället då den möjliggör tillväxt och skapar förutsättningar för att människor ska kunna förverkliga sina mål och drömmar. Detta görs bland annat genom att tillhandahålla enkel och tillgänglig information och genom att samarbeta med andra myndigheter.
Som ekonomiassistent kommer du att fokusera på uppgifter som har med både inköp och ekonomi att göra. Vi ser att du är en person som är lyhörd, kommunikativ och driven då detta sätter förutsättningar för ett lyckat samarbete inom arbetsgruppen.
Vi vill gärna berätta mer om uppdraget under nästa steg i rekryteringsprocessen. Vi har även då möjlighet att gå ut med myndighetens namn och beskriva organisationens specifika uppdrag. Tillsammans skapar vi värde för samhället i stort.
Exempel på huvudsakliga arbetsuppgifter:
Samordning och hantering av inköp/avrop samt hantering av leverantörsfakturor.
Övriga arbetsuppgifter kan bestå av diverse redovisningsrelaterade uppgifter som avstämningar, omföringar mm.
I teamets arbete används flera verktyg bland annat Agresso, Proceedo, EMS samt Excel.
Krav för tjänsten:
Gymnasium eller likvärdig utbildning
minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.)
Du behöver även ha förmåga att:
Samarbeta.
Vara lyhörd.
Arbeta självständigt.
Vara drivande.
Kommunicera på svenska i tal och skrift.
Uppdragsperiod och omfattning
Uppdraget kommer att påbörjas senast den 1 februari och pågå till och med den 31 augusti 2022, med möjlighet till förlängning ytterligare ca 6 månader. Arbetet sker på 100 %.
Ansökan
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-01-21. Du är varmt välkommen!
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så tveka inte att kontakta oss.
Hoppas vi ses!
Som konsult hos oss
Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.
Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.
Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Service företag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2015 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen