Ekonomiassistent till Stena Recycling i Timrå

Ekonomiassistent till Stena Recycling i Timrå

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du som person självständig, driven och lyhörd? Har du tidigare erfarenhet inom ekonomi och administration och vill få ytterligare värdefulla erfarenheter? Då kan det vara just dig vi söker till vår kund Stena Recycling i Timrå.
Vi söker nu en vikarierande konsult till Stena Recyclings kundserviceteam för region norr, till deras avdelning för ekonomisupport med placering i Timrå. Här blir du en viktig del av kundserviceorganisationen där samarbete, glädje och omtanke är ledord. Teamet du kommer till är ett riktigt bra gäng som värdesätter en god arbetsmiljö där man ställer upp för varandra och har roligt tillsammans. 

Stena Recycling är Sveriges ledande återvinningsbolag, de arbetar med och utvecklar cirkulära lösningar inom alla typer av verksamheter. Med ett långsiktigt perspektiv på människor och miljö erbjuder de hållbara lösningar varje dag för såväl kunder som för samhället i stort. Stena Recyclings företagskultur präglas av innovationskraft, nyfikenhet och ambition att i nära samarbete med sina kunder driva utvecklingen i branschen. Vill du vara med och skapa nya värden i ett bolag som gör skillnad – på riktigt?
Uppdragets start är snarast enligt överenskommelse och pågår under ca 3 månader. Arbetstiderna är måndag-fredag 7-16. Det finns goda möjligheter till förlängning. 

Låter detta som ditt nästa jobb? Varmt välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande så ansök därför gärna redan idag eller senast 2022-10-16. 

För information: Ingela Gulliksson, Konsultchef, ingela.gulliksson@randstad.se

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
I din roll som ekonomisupport säkerställer du att ekonomisk uppgörelse med kund och leverantör genomförs enligt överenskommelse, ger support till interna och externa kunder samt säkerställer korrekt hantering av ekonomiska transaktioner och tar ansvar för att lösa kundens behov både kortsiktigt och långsiktigt, med ett hållbart perspektiv.  

Du ansvarar för att hantera kundfordringar och leverantörsskulder, är involverad i bokslutsarbete, utreder och åtgärdar ekonomiärenden, både internt och externt och är rådgivare för medarbetare och kunder inom området. 

Du arbetar främst i Stena Recyclings affärssystem och med mail som primärt arbetsredskap. Du arbetar nära med övriga kollegor i kundservice och har också tät kontakt med andra medarbetare i bolaget. Kommunikation och samarbete är en viktig del i ditt arbete och i rollen behöver man kunna förstå och se hela flödet i värdekedjan för att vi tillsammans ska uppnå bästa resultat.

Kvalifikationer
Det viktigaste för uppdraget är din inställning, ditt driv och din vilja att utvecklas. Arbetet förutsätter att du som person är serviceorienterad och tycker att det är roligt att bygga nya relationer samt vårda befintliga. Vi tror att du är trygg i dig själv och att du har några års erfarenhet från ekonomiarbete. 

Du behöver:
Gymnasieutbildning eller annan motsvarande utbildning
Goda kunskaper i Office-paketet 
En fallenhet för att lära dig nya affärssystem


För att trivas på Stena Recycling är det viktigt att du är nyfiken och på tårna då de befinner sig i ständig utveckling. Här är alla lagspelare och problemlösare som hjälps åt i vardagen. Genom att bidra med energi och engagemang är du en glädjespridare som medverkar till en god arbetsmiljö

Har du erfarenhet av tidigare likvärdigt arbete eller andra erfarenheter som kan bidra att stärka Stena Recyclings ekonomisupport är detta meriterande.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
Ansök senast 2022-10-16, urval och intervjuer sker löpande så ansök därför gärna redan idag. Välkommen med din ansökan.

För information: Ingela Gulliksson, Konsultchef, ingela.gulliksson@randstad.se

Om företaget
Med 2000 engagerade medarbetare på 90 orter runt om i landet vill vi ständigt tänja på gränserna för vad som är möjligt inom återvinning, hållbarhet och cirkulär ekonomi. Att bli en del av Stena Recycling innebär att du får jobba i en bransch som blir viktigare varje dag och där säkerheten alltid sätts först. Hos oss kan du utvecklas i många riktningar – när våra medarbetare växer, växer vi som företag. Vi stöttar dig längs vägen och du bidrar med ditt eget driv, eftersom vi tror på att varje ny lösning och varje individuell insats bidrar till en bättre framtid för kommande generationer. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag. Det börjar med dig.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 oktober 2022
  • Ansök senast: 16 oktober 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


21 november 2024