OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du vår nya stjärna på ekonomiavdelningen? Om du söker nya utmaningar och vill ha ett varierat och utvecklande jobb som ekonomiassistent kan vi erbjuda en toppenroll. Vi söker en ambitiös och driven ekonomiassistent till ett konsultföretag i Stockholm.
Vår kund växer och behöver därför förstärka sin ekonomiavdelning med en ekonomiassistent.
Vår kund sitter i fina lokaler mitt i centrala Stockholm och du kan arbeta både på kontoret och hemma.
Arbetsuppgifter
Till ekonomiavdelningen söker vi en ekonomiassistent på heltid. Det är en bred roll som erbjuder stor variation med ansvar för kund- och leverantörsreskontra och löpande bokföring. Du ansvarar för fakturering till kund och avstämning med konsulterna runt projekt- och tidrapportering.
Du rapporterar till ekonomichefen på företaget och ni kommer att arbeta tätt tillsammans. För rätt person finns stora möjligheter att lära mer om redovisning, bokslut samt moms och skatt.
Vår kund arbetar i Visma Administration.
Kvalifikationer
Ett krav för att axla rollen som ekonomiassistent att du har en gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi. Du har minst 2 års erfarenhet av självständigt arbete inom ekonomi och det är meriterande om du har arbetat i affärssystemet Visma.
- Goda kunskaper i Office-paketet är ett krav
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav
Personliga egenskaper
För att trivas i rollen som ekonomiassistent tror vi att du är strukturerad och gillar ordning och reda. Som person är du noggrann och ansvarsfull. Du har förmågan att självständigt analysera och prioritera. Du har god samarbetsförmåga och bidrar till ett bra samarbetsklimat på kontoret. Du tar ansvar för dina uppgifter och levererar alltid i god tid. Det är vidare viktigt att du är snabb att lära nytt och har lätt att sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du bör vara en prestigelös person som kan hjälpa till där det behövs.
Mer om vår kund
Vår kund har både ett starkt kund- och medarbetarfokus. Företaget har skickliga och engagerade medarbetare som känner starkt gemenskap. Företaget återinvesterar i sin personal i form av utbildningar, konferenser och teambuilding för att både kunna möta kundernas förväntningar och för att vara en av de bästa arbetsgivarna i Stockholm.
Mer om tjänsten
- Direktrekrytering med fina förmåner
- Tillsättning: enligt överenskommelse, gärna maj eller juni
- Omfattning: heltid
- Placering: mitt i centrala Stockholm
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!