Ekonomiassistent till Stockholm

Ekonomiassistent till Stockholm

Arbetsbeskrivning

Till vår kund söker vi en självgående och strukturerad ekonomiassistent.

Vår kund är en stor retailkedja som representerar välkända svenska och internationella varumärken både online och i butiker över hela Sverige.

Rollen som ekonomiassistent är placerad på huvudkontoret mitt i centrala Stockholm.



Arbetsuppgifter

Till ekonomiavdelningen söker vi en ekonomiassistent på heltid. Det är en bred roll som erbjuder stor variation.

Arbetsuppgifterna kommer främst att vara:

- Kundreskontra
- Leverantörsreskontra
- Fakturering
- Löpande bokföring och avstämningar
- Bankfiler och avstämning med bank
- Kontakt med butiker


Vår kund arbetar i Hogia och du rapporterar till ekonomiansvarig.



Kvalifikationer

Ett krav för att axla rollen som ekonomiassistent är att du har en gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi. Du har minst 3 års erfarenhet av självständigt arbete inom ekonomi och det är meriterande om du har arbetat med stora volymer fakturor.

- Goda kunskaper i Office 365 och särskilt excel är ett krav
- Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är ett krav


Personliga egenskaper

För att trivas i rollen som ekonomiassistent tror vi att du är strukturerad och gillar ordning och reda. Som person är du noggrann och trygg. Du har förmågan att självständigt analysera data och prioritera dina uppgifter. Du har god samarbetsförmåga och bidrar till ett bra samarbetsklimat på företaget. Du tar ansvar för dina uppgifter och levererar alltid i rätt tid. Det är vidare viktigt att du är snabb på att lära och sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du bör vara en prestigelös person som kan hjälpa till där det behövs.

Mer om tjänsten

- Tillsättning: så fort som möjligt eller enligt överenskommelse
- Omfattning: heltid
- Placering: Hötorget mitt i centrala Stockholm
- Uppdraget är ett ”hyrköpsuppdrag” och du kommer att bli anställd hos oss på Andara de första 6 månaderna och därefter övergår anställningen till kundföretaget om båda parter så önskar.


Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.



Mer om Andara Economy

Våra kunder brukar beskriva Andara Economy som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.



Andara Economy arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Economy är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.



Andara Economy är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.



Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Economy
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 februari 2022
  • Ansök senast: 18 mars 2022

Liknande jobb


20 december 2024