OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomiassistent till Stöd- och Serviceenheten
OMS:2014:51
Omsorgsförvaltningen, Stöd- och serviceenheten
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är indelad i tre geografiska områden samt stöd- och serviceenheten. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. I stabsfunktionen finns under förvaltningschefen enheter med inriktning på ekonomi, personal, utveckling samt information och IT. Kommunen har infört fritt val i hemtjänsten.
Tjänsten är placerad Inom Stöd- och serviceenheten där vi har olika boendeformer för personer med funktionsnedsättning, daglig verksamhet och fritidsverksamhet. Enheten består av 5 verksamhetsområden där man ger stöd och service till personer med utvecklingsstörning, psykisk funktionsnedsättning, korttidsvistelse och korttidstillsyn för barn samt personlig assistans.
Då vår ekonomiassistent snart lämnar oss för nya utmaningar så söker vi nu hennes ersättare. Den vi söker är en kvalificerad ekonomiassistent till Stöd- och serviceenhetens administration. Arbetsplatsen präglas av en god serviceanda där vi alltid sätter kunden i centrum. God ekonomisk hushållning är en av våra ledstjärnor.
Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent kommer du att arbeta i team tillsammans med två ekonomer och en ekonomiassistent (deltid), men kommer att ha självständiga arbetsuppgifter.
Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att vara:
- Fakturahantering
- Inköpssamordning
- Bokföring inklusive avstämning av balanskonto
- Allmänna kontorsgöromål såsom administrativt stöd till enhetens chefer samt andra förekommande administrativa arbetsuppgifter
- Bistå vid bokslutsarbete, ekonomisk uppföljning och internbudget
Kvalifikationer
Vi söker dig som har
- Lägst 3-årig gymnasial utbildning med inriktning på kontor, administration och ekonomi eller likvärdig utbildning
- God datavana i Officepaketet
- Erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete
- Goda redovisningskunskaper
- God kännedom och erfarenhet av att arbeta i administrativa datasystem
Kunskaper i datasystemen Aditro och Pro Capita (avgiftsmodul) är meriterande
Goda kunskaper kring lagstiftningen som styr kommunal verksamhet är meriterande
Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna såsom noggrannhet och självständighet. Vidare ska du kunna skifta mellan olika arbetsuppgifter, vara utvecklingsbenägen och kunna arbeta under eget ansvar.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, 100%.
Tillträde snarast enligt överenskommelse.
Ange önskad sysselsättningsgrad i din ansökan.
För mer information, ta kontakt med
Bo Lang, verksamhetschef, 044-13 57 26
Lillemor Persson, ekonom, 044-13 54 52
Hanna Persson, ekonom, 044-13 20 72
För facklig information, ta kontakt med
Åke Nailmhed, Vision, 044-13 63 38
Sista ansökningsdatum
2014-06-01
Övrigt
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.
Är du intresserad
Du söker tjänsten via knappen, Sök tjänst, längst ner i annonsen. Du måste logga in. Söker du via Arbetsförmedlingen går du in på www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Katerina Jernek, tel 044-13 68 34.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21