OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Partille kommun har idag 39 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.
Stöd- och utvecklingsenhetens arbetsområden omfattar bland annat medicinskt ansvar, avgiftshandläggning, ekonomistöd, administration mot nämnd och förvaltningsledning, IT- utveckling och digital transformation. För alla områden gäller att:
Vi arbetar stödjande gentemot förvaltningsledning, politiker och verksamhet i olika utvecklingsuppdrag för att nämndens mål ska uppnås. Vi har ett granskande uppdrag då det gäller intern kvalitetskontroll i verksamheterna.
Vi ansvarar även för omvärldsbevakning inom våra respektive specialområden och stödjer nämnd, förvaltningsledning och verksamhet i att ta fram analyser, utredningar och underlag för beslut.
ARBETSUPPGIFTER
Välkommen till stöd- och utvecklingsenheten!
Här väntar ett spännande och betydelsefullt uppdrag med stor variation. Som ekonomiassistent hos oss fungerar du som ett stöd i förvaltningsövergripande frågor som rör bland annat kund- och leverantörsfakturor, interndebitering, kassahantering samt in- och utbetalningar. Du kommer också bland annat arbeta med att skapa e-tjänster kopplat till förvaltningens ansvarsområden. Vi strävar efter att erbjuda ett tryggt, kvalitetssäkrat och effektivt stöd i vår förvaltning, varför också utvecklingsarbete kopplat till ovan nämnda områden ingår i tjänsten.
Tjänsten avser 100% sysselsättningsgrad och arbetstiden är förlagd till dagtid på vardagar.
KVALIFIKATIONER
Vi tror att du som söker är en ansvarstagande och kvalitetsmedveten person med en god förmåga att planera och prioritera. Du värdesätter och trivs med samarbete, men är också självgående och driven i självständiga arbetsuppgifter. Du har ett professionellt bemötande i alla situationer och uppskattar att arbeta i en stödjande och serviceinriktad roll. Då vi är en utvecklingsorienterad avdelning kan arbetssätt såväl som arbetsuppgifter förändras över tid, varför vi värdesätter din flexibilitet och förmåga att anpassa dig till ändrade omständigheter. Vi ser gärna att du är intresserad av IT-frågor och har lätt för att sätta dig in digitala lösningar och arbetssätt.
Du som söker har en avslutad gymnasieutbildning inom ekonomi eller minst ett års eftergymnasial utbildning inom ekonomi, alternativt annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har minst ett års erfarenhet av att arbeta inom ekonomi/ekonomiadministration.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.
Kontaktpersoner på detta företaget
rektor åk F-3 Linda Martinsson
031-792 18 01
Lärarförbundet Alexander Köhn
Rektorschef Kerstin Gunnarsson
031-792 12 99
Utvecklingsledare personal Anna Lundkvist
031-792 11 13
Controller (semester 10/7-7/8) Christina Kylberg-Mattsson
031-7921694
Administrativ chef Amanda Larsson
031-792 11 24
Chef för Central Administration VOF Atosa Jakobsson
031-792 12 92