Ekonomiassistent till stort arkitektur- och teknikkonsultbolag i Göteborg

Ekonomiassistent till stort arkitektur- och teknikkonsultbolag i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Nu finns chansen för dig som vill ta steget vidare inom ekonomi att söka dig till en av våra kunder i centrala Göteborg. Arbetet är långsiktigt och fokuserar på fakturahantering då du kommer arbeta mot en av bolagets kunder inom telekombranschen. Sök redan idag då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Vår kund är ett av Europas ledande arkitektur- och teknikkonsultbolag och arbetar med att göra vårt samhälle och våra städer mer hållbara. Bolaget erbjuder ett brett utbud av olika tjänster inom arkitektur, byggkonstruktion, installation, infrastruktur, vatten & miljö, projektledning, energisystem, IT för samhällsutveckling och industri.

I rollen som Ekonomiassistent kommer du arbeta mot en av bolagets telekomkunder. Arbetet innefattar fakturahantering och mer specifikt att matcha in fakturorna mot systemet. Det förekommer också manuell hantering av fakturorna som inte går in i systemet och som då måste föras vidare till berörd part.

Vi tror att du som söker har tidigare erfarenhet av liknande arbete där du trivs med att arbeta administrativt men framförallt tror vi att du är en positiv, social och ambitiös person. Viktigt är att du kan hantera lite högre arbetstoppar då arbetet är varierande. Utöver det bör du ha med dig tidigare data- och systemkunskaper.

Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd som konsult hos oss och arbetar sedan ute hos vår kund i centrala Göteborg. Tjänsten är ett långsiktigt konsultuppdrag.

Du erbjuds


* En fot in på ett stort bolag i branschen med goda utvecklingsmöjligheter
* En stöttande konsultchef som finns med dig under hela din anställning


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Matchning av fakturor i fakturahanteringsystem
- Manuell hantering av fakturor som hamnat fel
- Kontakt med berörda externa parter
- Övrig adminstration

VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet från liknande arbete där du är van vid att arbeta administrativt och hanterat fakturor
- Har en slutförd gymnasial utbildning
- Har goda data- och systemkunskaper
- Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift - då arbetet kräver det

Meriterande är om du har:


* Erfarenhet från telekombranschen


Som person ser vi att du:


* Är noggrann
* Har god social förmåga
* Är strukturerad


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, långsiktigt. Initial konsultanställning på 6 månader med långsiktig ambition
* Placering: Centrala Göteborg
* Lön: Timbaserad månadslön
* Vi använder oss av rekryteringstester i den här rekryteringsprocessen som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. I det första urvalet kommer du att bli kontaktad av en rekryterare och få dessa tester skickat till din mejl.


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2023
  • Ansök senast: 17 mars 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


21 november 2024