OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som vill arbeta som ekonomiassistent och hjälpa till att bygga upp en ny avdelning på ett stort företag. Om du har erfarenhet från en liknande tjänst med kunskap från stora affärssystem sedan tidigare, kan du vara den vi söker. För dig med det rätta engagemanget och inställning finns det utvecklingsmöjliheter.
Academic Work söker för kunds räkning tre till fyra ekonomiassistenter.
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos vår kund.
Som ekonomiassistent kommer du att arbeta med uppgifter som berör den centrala faktureringen. Du kommer att ansvara för fakturering av olika tjänster så väl internt som externt. Du kommer att vara ett stöd för både kollegor och kunder gällande förfrågningar angående fakturering, krediteringar m.m. Vidare kommer du att vara behjälplig vid reklamationsarbete samt med leverantörsfakturor. Du kommer att sitta tillsammans med ett litet team av kollegor men arbeta självständigt.
Utöver ovanstående skall du också vid behov vara behjälplig med nedanstående:
- Vara behjälplig med leverantörsfakturor
- Stötta organisationen vid förfrågningar rörande fakturering och kreditering
- Hjälpa till med reklamationsarbetet
Utvecklingsmöjligheter:
Detta är en bra möjlighet för dig som vill få mer erfarenhet av hur det går till att bygga upp en ekonomifunktion i ett större företag.
Har minst en treårig gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande eftergymnasial utbildning. Du ska ha erfarenhet sedan tidigare från en liknande ekonomiassistenttjänst. Du ska ha kunskap kring arbetsuppgifter innehållande fakturering (kundreskontra), gärna också kompetens gällande momsredovisning. Vidare ser vi att du har god IT-vana. Program som Excel och Word känns som bekväma arbetsverktyg.
Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av affärssystemet AX. Annars ser vi gärna att du har erfarenhet från SAP eller något annat stort affärssystem.
Efterfrågade specifika kompetenser:
- Fakturahantering (med fokus på kundreskontra)
- AX/SAP
Som person är du proaktiv och visar ett stort engagemang i ditt arbete. Som ekonomiassistent kommer du att arbeta självständigt men vi ser gärna att du är en person som har lätt för att samarbeta med andra då rollen innefattar kontakt med andra kollegor och kunder. Vi ser också att du har lätt för att anpassa dig till nya rutiner och arbetsätt. Slutligen bör du vara noggrann och strukturerad då detta är en förutsättning för att du ska lyckas i rollen som ekonomiassistent.
START: Slutet av november
UPPDRAGETS UPPSKATTADE OMFATTNING: 50-75% minst 6 månader
UPPSKATTAD ARBETSTID: Kontorstider (07.30-16.30)
PLATS: Ljungby
KONTAKT: Fay Godderidge, fay.godderidge@academicwork.se
URVAL: Sker löpande
Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och har några års arbetslivserfarenhet, är nyutexaminerad eller fortfarande studerar på högskola/universitet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på [www.academicwork.se.](http://www.academicwork.se)
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner du att Academic Work behandlar dina uppgifter enligt PUL. Det är endast medarbetare inom Academic Work som kan ta del av dina uppgifter. Ingen information lämnas till extern part (kunder) utan ditt medgivande
Kontaktpersoner på detta företaget
Julia Frank
040-607 74 80
0701617376
Rekryteringskonsult Louise Olsson
Konsultchefsassistent Chloé Ekeram
Daniel Tängemyr
Konsultchef Fay Godderidge
040-254420
Konsultchef Kerstin Åkesson
Konsultchef Julia Frank