OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.
Vi söker en ekonomiassistent till vår kund med placering i Sundbyberg.
Detta är ett konsultuppdrag på heltid under minst 1 år. Du anställs av oss på The Place och arbetar som konsult hos vårt kundföretag. Önskad start är den 1 december 2024 och uppdraget pågår till den 1 december 2025.
Sista ansökningsdag 2/10-2024.
I rollen som ekonomiadministratör kan du förvänta dig en varierad arbetsdag där du kommer stötta ett antal chefer med ekonomiadministrativa uppgifter. Du kommer att arbeta mot olika enheter och avdelningar, vilket ger dig en bred insikt och ett dynamiskt arbetsklimat.
Om rollen
Som ekonomiassistent kommer du att självständigt, och med stort eget ansvar, arbeta tillsammans med avdelningens, sektionens och enheternas chefer för att avlasta dem i deras dagliga arbete. Arbetet innebär i huvudsak hantering av olika typer av fakturor (konteringar). Du kommer att skapa kundfakturaunderlag, medverka vid månads-, kvartals- och årsbokslut t.ex. reserveringar, kontoavstämningar m.m. Du kommer även att vara behjälplig i andra löpande ekonomiska arbetsuppgifter samt i viss mån olika ekonomiska utredningar.
Ingen dag är den andra lik och för rätt person finns utvecklingsmöjligheter samt olika spännande arbetsuppgifter att ta sig an.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
• Fakturahantering (konteringar)
• Medverka i månads, kvartals, - och årsbokslut.
• Reserveringar och kontoavstämningar
• Ekonomiska utredningar
Kvalifikationer
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller minst 5-9 års arbetslivserfarenhet på ekonomiavdelning med fakturahantering.
Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att vara delaktig i månadsbokslut som Ekonomiassistent/Ekonomiadministratör
Minst 2 års arbetslivserfarenhet att arbeta som Ekonomiassistent/Ekonomiadministratör/Ekonomihandläggare inom offentlig sektor.
• Systemkunskap: Goda kunskaper i Microsoft Excel
• Systemkunskap: 5 års erfarenhet av fakturahantering i UBW/UNIT4/Agresso
• Mycket god svenska i tal och skrift
Meriterande
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom energibranschen
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet av huvudboksmodul i UBW/UNIT4/Agresso
Vi ser gärna att du är ansvarstagande och självständig i ditt arbete. Du har förmågan att ta egna initiativ och ser vad som behöver göras för att lösa arbetsuppgifter. Vidare är du strukturerad, flexibel och anpassningsbar samt har en fallenhet för administrativa arbetsuppgifter.
Omfattning och placering
Konsultuppdrag med start 1/12/2024 till 1/12/2025 (12 mån)
Heltid 40h/v 8.00-17.00
Utgår från kontoret i Sundbyberg, men kan arbeta på distans 50% av tiden.
Obs! För denna roll krävs utdrag ur belastningsregistret och slutkandidaten kommer att genomgå bakgrundskontroll och säkerhetsprövning.
The Place – Where happy work happens.
Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.
sökord: ekonomiassistent, agresso, unit4, fakturahantering, offentlig sektor