Ekonomiassistent till Svedala

Ekonomiassistent till Svedala

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker omgående en ekonomiassistent till leverantörsreskontra hos en av våra kunder. 


Du kommer att få jobba i ett team i en utvecklande och global miljö.


Randstad Finance är specialister inom ekonomi. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Finance står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.

Ansvarsområden
Som AP Accountant arbetar du med leverantörsreskontra och bolagets betalningsflöden. Du hanterar avstämningar och omvärdering vid bokslut, administrerar interna mellanhavanden och tar en aktiv roll i att stödja organisationen med att hantera sina leverantörsfakturor. Du upptäcker också förbättringsmöjligheter i betalningsprocessen och föreslår lösningar. I rollen har du ett stort kontaktnät, både internt inom bolaget och med externa leverantörer, och du är duktig på att skapa goda relationer med alla delar av verksamheten.


Som ekonomiassistent genom Randstad Finance arbetar du bland annat med: 
Kund- och leverantörsreskontra
Löpande bokföring
Avstämningar
Fakturering
Betalningar och påminnelser


Arbetstider
100%

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du tidigare har arbetat i, och har en förståelse för hur en större organisation fungerar. Du är en van användare av Office 365, framförallt Excel, och det är fördelaktigt om du har kunskaper i M3 och/eller Medius AP Automation. Det krävs att du har goda kunskaper i både svenska och engelska.


Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande samt minst två års erfarenhet av liknande arbete inom ekonomi. 


Som person är du strukturerad och noggrann till din natur och trivs att arbeta i en föränderlig miljö. Du har ett stort driv och agerar serviceinriktat både extern och internt. Slutligen har du lätt för att ta till dig nya uppgifter och komma in i nya arbetsgrupper.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
2021-10-20, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Mette Andersson, Konsultchef, mette.andersson@randstad.se



Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Upp till 10 dagar
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 oktober 2021
  • Ansök senast: 1 november 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


21 november 2024