Ekonomiassistent till Svenska Spol & Reliningruppen

Arbetsbeskrivning

Utvecklingen av SSRG går fort framåt och nu behöver organisationen förstärkas med en Ekonomiassistent som stöttar verksamheten.

Om oss

SSRG är koncernmoder i en grupp som bildades 2022. Gruppen består idag av fyra bolag: JP Spol & Relining, Rörinspektion i Karlstad, VVSteknik Spol & Relining och VVSteknik Energi. Gruppen har en stabil och trygg ägare i AB Segulah med god erfarenhet av närliggande verksamhetsområden.

I SSRG finns tre verksamhetsområden. Fastighet med inriktning på spol och relining i fastigheter. VA-tjänst med inriktning på tjänster för det markförlagda VA-nätet. Samt Energi med inriktning på effektivisering och injustering av ventilationsanläggningar.

Idag har SSRG verksamhet i Västra Götaland, Värmland, Dalarna, Gävleborg, Västmanland och Uppsala.

Om tjänsten

I rollen som Ekonomiassistent hos SSRG kommer du arbeta med en mängd varierande administrativa arbetsuppgifter inom hela gruppen. Det är en bred roll som erbjuder intressant möjligheter och du ingår i koncernfunktionen vars uppgift är att stötta och möjliggöra för dotterbolagen att växa och utvecklas. I denna roll stöttar du dels Ekonomichef och ekonomiteamet med framför allt löpande bokföring. Samtidigt stöttar du VD och övrig organisation med allt från personaladministration till administration gällande våra kontor, system och leverantörer. Tjänsten är heltid och du är placerad på JP Spol & relinings kontor i Göteborg. Du rapporterar till VD som sitter i Göteborg



Exempel på arbetsuppgifter:

- Löpande bokföring såsom kund- och leverantörsreskontra

- Periodiseringar, kontoavstämningar, och bankavstämningar

- Fakturering

- Övrig administration inom ekonomifunktionen

- VD-assistent, avlasta och supportera VD med administrativa uppgifter

- Personaladministration

- Administration inom Office Management



Vi söker

Vi söker dig som trivs i en serviceinriktad administrativ roll där du jobbar med verksamhetsupport brett. Du har tidigare erfarenhet av rollen som Ekonomiassistent eller motsvarande samt goda erfarenheter av att koordinera, supportera och administrera. Du har med fördel erfarenheter från mindre bolag i tillväxt där du fått ta initiativ och skapat sådant som inte funnits på plats. Som person gillar du att agera snabbt, metodiskt och strukturerat. Du är service minded och har god förmåga att kommunicera, organisera och dokumentera. Det är meriterande om du har god förståelse för IT och systemfrågor samt tidigare erfarenhet av att arbeta med Fortnox.



Kvalifikationer

- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi

- Tidigare arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent eller motsvarande

- Goda kunskaper inom Officepaketet.

Vi erbjuder

Vi erbjuder en bred och varierad roll där den ena dagen inte blir den andra lik. Hos oss kommer du in i ett sammanhang som växer och utvecklas i en roll där du kan påverka och göra skillnad. Dessutom ser vi till att ha roligt på jobbet!

Ansökan
Låter detta som din nästa utmaning? Då är du varmt välkommen med en ansökan innehållande CV och personligt brev via annonsen på recruitpartner.se snarast då vi gör ett löpande urval, dock senast 15 oktober 2023. Vid eventuella frågor kontakta vår rekryterare Martina Nordberg på martina.nordberg@recruitpartner.se eller tel. 073-624 77 24.

Kontaktpersoner på detta företaget

Martina Nordberg
073-624 77 24

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Recruit Partner Nordic AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 oktober 2023
  • Ansök senast: 22 oktober 2023

Besöksadress

Solnavägen, Solna
None

Postadress

Solnavägen
Solna, 17173

Liknande jobb


21 november 2024