OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du fortsätta din utveckling inom ekonomi och administration på ett innovativt företag inom IT? Söker du även efter en stimulerande och varierande roll där du ingår i ett drivet och sammansvetsat team? Då kan detta vara rollen du söker! Skicka in din ansökan redan idag, vi tillämpar ett löpande urval.
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för vår kunds räkning en ekonomiassistent med fokus på framförallt leverantörsreskontra. Bolaget har idag 2500 medarbetare och är en ledande leverantör inom IT-infrastruktur i både Sverige och Norden. De genomsyras av en positiv företagskultur och arbetar tillsammans för att skapa en IT-infrastruktur i världsklass.
Detta är ett konsultuppdrag där du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta på uppdrag hos vår kund. Vår kund önskar att du kan börja i mitten av augusti där uppdraget initialt sträcker sig 6 månader men där det finns mycket goda chanser till förlängning samt överrekrytering. Vår kund har sitt kontor i Kista där en hybridmodell tillämpas.
Du erbjuds:
- Breddad erfarenhet inom redovisning och framförallt leverantörsreskontra
- Möjligheten att få in en fot och knyta kontakter på ett stort och framgångsrikt bolag inom IT-infrastruktur
- En engagerad konsultchef som kommer stötta och coacha dig i din fortsatta karriär
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Kontering av leverantörsfakturor
* Periodiseringar av kostnader
* Hantering av representationsfakturor
* Administration i systemet, såsom användare, flöden mm
* Posthantering
* Bokslutsarbete i form av reserveringar
* Service till interna kunder
VI SÖKER DIG SOM
- Har en gymnasial utbildning eller motsvarande inom ekonomi
- Har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, det vill säga: leverantörsreskontra, representationsfakturor, bokslut samt kontering och moms
- Har goda kunskaper i Officepaketet och Excel där kunskaper i pivottabeller och vlockup krävs
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av systemen Rillion Prime och/eller Navision
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Strukturerad
- Självgående
- Anpassningsbar
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231